3 / 6

Koenigsegg CCX

Fondatorul acestei marci, suedezul Christian von Koenigsegg a fost probabil unul din copiii nastrusnici, care tortura pisicile si alerga toata ziua ca un diavol tazmanian prin casa, spre disperarea parintilor. Ajungand, la 22 de ani, unul din cei mai bogati tineri ai Suediei, s-a hotarat sa isi canalizeze energia suplimentara spre a produce un supercar la fel de plin de si cu un comportament zgomotos si imprevizibil.Rezultatul a fost Koenigsegg CCX, o creatie aproape satanica, multi piloti fiind greu incercati de acest bolid, dintre care unul al carui chip, ascuns in casca alba, nu il stie inca nimeni. Propulsat de motorul V8, conceptie proprie, de 4.7 litri supralimentat, in care se afla incapsulati 806 cai, sau aproape 900 daca sunt hraniti cu etanol, modelul joaca in aceasi liga cu Bugatti Veyron.Cu o greutate de 1180 kg, rezultata in urma supradozei de fibra de carbon, cel mai temperamental suedez, accelereaza pana la 100 km/h in doar 3,2 secunde si atinge o viteza maxima de 395 km/h. Datorita hergheliei neimblanzite, modelul a trecut prin mai multe revizuiri, lansat initial fara un eleron, din motive estetice, a primit ulterior o asemenea aripa pentru o aderenta sporita la viteze astronomice. Modelul este cunoscut si pentru cea mai mare amenda pentru viteza, inregistrata in timpul cursei Gumball, fiind prins pe radarele politiei americane cu 242 mph (aproximativ 387 km/h). Tanarul antreprenor autoproclamat inventator, ajuns acum la 37 de ani se poate declara multumit de cea mai salbatica, galagioasa si admirata “boacana” a sa. Ba chiar este atat de incantat de ce a facut, incat cere aproape un milion de dolari in schimbul ei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri