Acordul reprezinta inca un pas prin care companiile membre ale Asociatiei Middle Corridor - Ruta de Transport International Trans-Caspica colaboreaza pentru a intensifica fluxul de marfuri de-a lungul acestei rute.

In luna iunie, Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Roman (GFR) si NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, au semnat un Memorandum de Colaborare in cadrul aceluiasi proiect.

„La un an de la aderarea noastra la Asociatia Middle Corridor, reusim sa activam ruta navala Batumi/Poti – Constanta, care are un rol foarte important pentru tranzitul de marfa Asia – Europa – este, practic, ultima veriga care lipsea din lantul Middle Corridor”, spune Gruia Stoica (foto), presedintele GRAMPET Group. „Totodata, acordul de la Tbilisi ne aduce mai aproape de obiectivul nostru declarat de a inaugura primele transporturi feroviare de marfa dintre China si Europa de Vest, cu tranzit prin Romania”.

Sorin Chinde, Vice Presedintele Diviziei de Transport a Grupului GRAMPET, adauga:

„Lipsa unei conexiuni navale directe intre porturile georgiene si Constanta a fost pana acum un obstacol major in atragerea de transporturi pentru Europa pe aceasta ruta. Rutele alternative, care trec prin Istanbul sau Pireu, sunt necompetitive, pentru ca au un timp de tranzit de 12 – 24 de zile. Odata lansata o legatura permanenta si periodica intre porturile din Georgia si Romania, putem reduce acest timp de tranzit cu 5 zile dus/5 zile intors, astfel incat timpul de tranzit intre porturile georgiene si Constanta se reduce la 2 zile”.

Conform Acordului, consortiul va opera o nava cu o capacitate de 144 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) sau 72 FEU (Forty-foot Equivalent Unit), care va derula transporturi de 3 ori pe luna.

Echipa de management a Consortiului va fi formata din Gruia Stoica - Presedintele GRAMPET Group, Lasha Akhalbedashvili – Director GR Logistics & Terminals LLC si Azer Mammedov, Director General ASCO Logistic CJSC.

GR Logistics & Terminals, o filiala a companiei JSC Georgian Railway fondata in 2009, ofera servicii de transport international de marfa pe cale feroviara si maritima - transport de containere si vagoane, servicii de manevra, servicii vamale, stocare, etc. Compania opereaza doua terminale de containere in porturile Poti si Tbilisi.

ASCO Logistic CJSC (the Azerbaijan Caspian Shipping Closed Joint-Stock Company) a fost infiintata prin fuziunea celor mai mari doua flote din Republica Azerbaidjan – cea operata de compania nationala de transport maritim, respectiv de producatorul national de petrol. Compania opereaza doua santiere navale, flote comerciale si facilitati de suport offshore.

Grupul GRAMPET - Grupul Feroviar Roman este cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfa si logistica din Romania si Europa Centrala si de Sud-Est si prima companie europeana care s-a alaturat Asociatiei Middle Corridor - Ruta de Transport International Trans-Caspica, in septembrie anul trecut.

Partenerii isi propun sa dezvolte ruta Middle Corridor, care are un rol important de legatura intre Asia de Est si Europa de Vest prin bazinul Marii Caspice, Republica Azerbaidjan si Georgia, si sa ofere servicii mai rapide pentru transportul marfurilor folosind un mijloc alternativ de transport peste Marea Neagra.