Perioada pandemică, pe care încă o traversăm, închide anumite sectoare, însă oferă altora posibilitatea de dezvoltare. Tot ceea ce a trecut în online și a putut funcționa pe bază de livrare a fost bine primit în 2020, trendul continuând și în 2021.

”Considerăm că tendința de a comanda online va continua să crească și vedem foarte mult potențial și în orașele mai mici, unde există un apetit foarte mare pentru serviciile noastre. De aceea, ne propunem ca până la finalul anului 2021 să fim prezenți în peste 70 de orașe din România”, a precizat Andreea Petrișor, pentru wall-street.ro.

Pe scurt, anul 2020 a reprezentat pentru foodpanda un accelerator pentru dezvoltare.

Prezentă în 38 de orașe din România, compania s-a extins în 21 de regiuni noi în 2020, cu o creștere de 100% a numărului de comenzi pe platformă. Andreea Petrișor susține că au fost nevoiți să angajeze încă 3.000 de livratori.

”Numărul partenerilor listați pe platforma foodpanda a crescut cu 200% în ultimul an, de la 2.000 de restaurante la finalul anului 2019 la aproape 7.000 de restaurante și magazine în prezent. Pe fondul acestei extinderi accentuate pe plan local, numărul comenzilor pe foodpanda a crescut cu peste 100%, iar pentru a asigura infrastructura necesară cererii ridicate, ne-am extins flota cu peste 3.000 de livratori la nivel național, pregătiți să livreze un volum ridicat de comenzi”, a explicat aceasta.

Sursa Foto: foodpanda România

De la restaurante la magazine

Criza poate fi văzută ca o nenorocire sau ca un generator de oportunități. Ei bine, foodpanda s-a folosit de cea de-a doua direcție pentru a se dezvolta pe piața din România.

”Am listat pe platformă circa 1.000 de magazine la nivel național în categoria Shops / Magazine din aplicație, de la lanțuri cunoscute de hipermarketuri până la magazine de proximitate sau producători locali. Extinderea foodpanda pe noi verticale de business din zona de retail a fost și este în continuare unul dintre obiectivele noastre pe plan local”, a mai spus Petrișor.

Mai complicat în retail decât în HoReCa?

Deși par multe 1.000 de magazine în platfomă, Petrișor susține că proiectul este abia la început, iar colaborarea se află într-un trend pozitiv. Însă, ca orice relație în primele luni, mai sunt multe de învățat.

”Suntem încă la început de drum, momentan punem bazele unui proces operațional cât mai solid și eficient între noi și comercianții non-food, abordarea și complexitatea fiind diferite față de relația cu restaurantele. De asemenea, și clienții sunt încă în faza în care testează și încep să descopere noua secțiune dedicată comercianților, însă avem așteptări mari cu privire la dezvoltarea acestui segment de business”, a mai spus aceasta.

În plus, magazinele listate beneficiază de o expunere mai mare în platforma foodpanda, fiind astfel în atenția mai multor utilizatori, care la rândul lor se bucură de o gamă diversă de produse pe care le pot comanda cu livrare acasă.

În ce orașe vom vedea magazine proprii foodpanda

Compania de livrări a venit cu noutăți încă din 2020, ținând cont de exemplul de mai sus. Cât despre 2021, anul a debutat cu conceptul de pandamart pentru foodpanda, un concept de magazine proprii pentru cumpărături, de la care utilizatorii pot comanda direct din platformă.

Produsele puse la dispoziție prin pandamart vin în completarea ofertei marilor lanțuri comerciale listate pe platformă și se axează pe nevoile imediate ale clienților, cumpărături de primă necesitate ce pot fi livrate în maximum o jumătate de oră.

”În prezent, primele două locații pandamart funcționează în București și Cluj-Napoca, urmând ca în primul trimestru al acestui an să mai deschidem încă o locație nouă în fiecare dintre cele două orașe. Tot pentru 2021, vizăm extinderea rețelei pandamart și în alte orașe din țară precum Oradea, Târgu Mureș, Pitești, Ploiești sau Iași”, a declarat Petrișor.

Vezi și: Foodpanda introduce funcționalitatea de donație a porțiilor de mâncare

Nu în ultimul rând, Petrișor admite că una dintre cele mai mari provocări din 2020 a fost extinderea serviciului pe scară largă, păstrând totuși anumite standarde. În plus, aceasta mai spune și că foodpanda a oferit consultanță restaurantelor care au utilizat pentru prima dată serviciul de livrare anul trecut.

”Perioada aceasta a fost cu precădere anevoioasă pentru restaurantele locale care au fost nevoite să se adapteze noilor măsuri și o bună parte din timp să-și mute activitatea exclusiv în zona de livrare într-un timp extrem de scurt, pentru a putea funcționa. Am oferit consultanță pentru restaurantele care au ales să rămână deschise, atât pentru alegerea meniului cu preparate pe care le pot pregăti rapid, cât și cu reorganizarea activității pentru a se putea adapta cerințelor din zona de delivery”, a mai menționat aceasta.

În prezent, asistăm la un interes crescut din partea restaurantelor și a comercianților către opțiunea de delivery, pandemia demonstrând, la nivel internațional, că restaurantele și magazinele se pot adapta modelului de business bazat pe livrare.

În plus, este foarte posibil ca această măsură să devină predominantă, odată ce oamenii sunt mai predispuși să stea acasă și să evite cozile din magazine, unde nu tot timpul te poți gândi prea mult pentru cumpărarea unui produs.

Flexibilitatea a fost extrem de importantă în acest context pentru a funcționa mai departe și a trece cu bine de acest impas.

Sursa foto: foodpanda