Să fie curioși. Cred că asta e principala calitate. Pentru ca sunt atât de multe cursuri, materiale și atât de multe companii dornice să te ia în internship încât aproape că nu ai nevoie de altceva. Evident, te ajută foarte mult să ai o gândire tehnică, algoritmică, o gândire tehnică pentru că în momentul în care discutăm de e-commerce, discutăm de lucruri, tehnice, deși poate nu le-aș spune neapărat tehnice, ci analitice”, a declarat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA Sales Leader VTEX, platformă enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț la nivel global.

În ceea ce privește procesul de recrutare și de selecție de personal, Cristi Movilă este de părere că în această perioadă, recrutarea este mai curând un proces de „vânzare”. Privind în retrospectivă, dacă în trecut, la un interviu de recrutare doar candidatul era cel care se „vindea”, în prezent atât angajatorul, cât și cel intervievat încearcă să se promoveze, punctează Movilă.

„Acum, viitorul angajat este cel care încearcă să se vândă, la fel cum și angajatorul încearcă să vândă compania și să îl atragă. În funcție de categoria pentru care recrutezi, avem piramida lui Maslow. Dacă recrutez un lucrător în depozit, în principiu trebuie să atent la salariu pentru că totul pleacă de la condițiile de bază. Dacă recrutez un Head of Solutions Engineering, e o persoană care va sta de vorba cu CTO-ul, cu un grup de companii, va trebui să discute de la egal la egal și să aibă abilități tehnice, foarte specifice, de business. Acolo discutam despre cu totul altă abordare, discutăm despre experiență, despre ce oportunități ai în raport cu lucrul cu alte companii, despre cum mă îmbogățește compania pentru viitor, nu doar ce beneficii am acum, imediat”, a mai completat Cristi Movilă.

European Digital Commerce este un eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, powered by Innobyte, Gold Partner Mastercard, Silver Partners Innoship, FAN Courier, Zitec, MailUp, Nordic Web Team, Limitless Agency, supported by Floria și DeLonghi.

VTEX (NYSE:VTEX) este platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț la nivel global. VTEX accelerează creșterea afacerilor clienților săi cu o soluție completă de Comerț, Marketplace și OMS și sprijină companiile din toată lumea în procesul lor de dezvoltare, gestionare și livrare a unor experiențe native și avansate de comerț B2B, B2C și de marketplace, cu un time-to-market rapid.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu