Românii se luptă de luni bune cu mai multe provocări de ordin economic, fie că vorbim de inflația care încă se menține la peste 10% sau dobânzile crescute. Tot acest context își pune amprenta și pe obiceiurile de consum ale românilor, obiceiuri la care comercianții trebuie să fie atenți pentru a rămâne relevanți în fața lor.

„Fiecare retailer trebuie să își cunoască clienții. Chiar dacă situația economică nu este neapărat favorabilă în acest moment, ține de retaileri să găsească metode prin care să comunice cu clienții și să le învețe obiceiurile(...) Crize au mai fost, cu toate acestea lucrurile au mers mai departe. Situația economică schimbă puțin comportamentul clienților, dar acest lucru nu înseamnă că vor renunța să mai cumpere. Se schimbă nevoia, trebuie doar să o înțelegem, iar înțelegerea ei și înțelegerea clienților este diferită în funcție de fiecare comerciant”, explică Rareș Bănescu.

El punctează importanța adaptabilității, de care trebuie să dea dovadă comercianții pentru a putea să rămână în preferințele clienților.

„Trebuie să ne cultivăm această zonă de a deveni ușor adaptabili(...) Luăm lucrurile așa cum sunt, ne uităm la date și învățăm ce trebuie să facem cu ele”, adaugă Bănescu.

Ideea de a lansa theMarketer, o platformă de direct marketing și loializare, a venit ca răspuns la bugetele mari pe care comercianții online le cheltuie pentru a-și promova afacerile prin platforme precum Google și Facebook

„În sistemul tău de loializare trebuie să îți implementezi strategia ta ca magazin online. Poți începe să îți loializezi clienții bazându-te și pe nevoia ta ca retailer. De exemplu, dacă ai o comandă medie mică, atunci poți oferi 200 de puncte pentru o comandă medie de 200 de lei, 500 sau 600 de puncte pentru o comandă medie de 350 de lei(...) În momentul în care clientul ia 3-5-7 produse, primește mai multe puncte”, adaugă Rareș Bănescu.

De asemenea, în cazul în care comercianții au un stoc prea mare pentru anumite produse, motivarea clienților de a cumpăra prin oferirea punctelor poate reprezenta o soluție. Cu toate acestea, reprezentantul theMarketer menționează importanța promovării sistemului de loialitate, în așa fel încât retailerul să se trezească că are puncte de oferit în platformă, dar nu face nimic cu ele.

”Un sistem de loializare, dacă nu este promovat nu va funcționa. Nu o să vină nimeni să zică «magazinul acesta cred că imi dă niște puncte, oare ce o să fac cu ele. O să cumpăr produsele să văd ce pot face cu punctele». Atât timp cât nu îi promovezi sistemul de loializare și beneficiile lui, el nu va funcționa. Acesta este motivul pentru care theMarketer este o platformă de loializare integrată cu o aplicație de direct marketing, cu newsletter, sms și push notification”, adaugă Rareș Bănescu.

Acesta menționează că strategiile de loializare trebuie urmărite constant și adaptate în așa fel încât nevoile clientului să fie mereu identificate.

„Setezi corect strategia de loializare și o adaptezi constant. Cele mai mari greșeli constă în a avea un sistem de loializare și să nu faci nimic cu el, să-l pui acolo și să consideri că merge pur și simplu”, adaugă Rareș Bănescu.

dotCommerce Digital Retail Forum este organizat de MerchantPro, alături de partenerul principal theMarketer. Din lista de parteneri mai fac parte Innoship, Gun Media, Aqurate, TBI Bank, MTH, Mokka, ROSISTEM sau Doctor SEO, in timp ce design-ul scenei este asigurat de Workspace Studio. Evenimentul este găzduit de IC Events.

Sursa foto: UDR Ovidiu