Pentru Gomag, prima jumătate a acestui an a adus un număr mult mai mare de magazine lansate și creșteri ale vânzărilor, comparativ cu anul trecut. În acest moment, peste 3500 de magazine din toate segmentele de business vând online cu Gomag. pe Gomag au generat vânzări de peste 600 milioane de lei.

“În intervalul ianuarie-iunie 2023 avem cu 65% mai multe magazine online lansate comparativ cu 2022. De asemenea, procentul de creștere în vânzări este de peste 35% față de anul trecut. Pentru anul în curs estimăm vânzări de peste 3 milioane de euro.

În primele luni ale anului, comercianții prezenți pe Gomag au generat vânzări de peste 600 milioane de lei. Acestea au constat atât din comenzi de produse cu valoare mică, dar și din coșuri de cumpărături cu produse premium, valorând zeci de mii de lei.

Avem magazine online care vând astfel de produse digitale sau au creat un hibrid, cu un catalog de produse fizice și digitale, care duce la creșterea valorii coșului de cumpărături”, spune Cosmin Dărăban, co-fondator Gomag.

În prezent, echipa Gomag observă o creștere continuă a interesului pentru eCommerce, deși nu mai este vorba de o evoluție explozivă așa cum s-a întâmplat în anii recenți. În acest sens, inclusiv procentul utilizatorilor de internet români care ar fi comandat cel puțin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%, conform unor studii private.

“Nișele de top din online din acest moment sunt produsele alimentare & băuturi, fashion, îngrijire personală, electronice și electrocasnice etc. Pe de altă parte, în industria produselor pentru copii s-a observat o ușoară scădere a vânzărilor.

Însă ținând cont de interesul manifestat pentru reduceri și evenimentele comerciale precum Black Friday, comercianții se așteaptă la o creștere a numărului de comenzi în cea de-a doua jumătate a anului, în special ultimul trimestru”, spune Aurelian Motica, co-fondator Gomag.

Cei doi fondatori ai business-ului Gomag spun că românii sunt îngrijorați de situația economică actuală, așa că se observă o prioritizare și o analiză avansată înainte de achiziții. Așadar, clienții sunt mai atenți la produsele cumpărate și la beneficiile oferite de comercianți. De aici derivă o tendință evidentă de creștere a volumelor de plată cu cardul și a opțiunilor de plată BNPL (cumperi acum, plătești mai târziu) / rate.

”Până la sfârșitul anului ne-am propus să continuăm să facem investiții în dezvoltarea platformei și a ecosistemului Gomag. În acest scop, realizăm periodic lansări de noi servicii, care să susțină portofoliul de comercianți Gomag pentru a-și dezvolta business-urile”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica, co-fondatori Gomag.

Astfel, anul acesta compania a lansat Gomag Link, un mod avansat și rapid de integrare a două sau mai multe magazine Gomag, în relația vânzător - revânzător. Echipa optimizează constant această funcție, la fel cum o face și cu serviciile dedicate pentru clienți, prin lansarea de noi opțiuni de plată și livrare prin GPayments și GShipments.

Gomag Insights este cea mai recentă lansare, un instrument de marketing all-in-one care, pe lângă funcția de monitorizare a traficului în magazin direct în platformă, asigură clienților Gomag acces la instrumente de analiză precum hărți de căldură, identificarea comportamentului în magazin prin screen recordings

Prima jumătate a anului a însemnat și un număr mai mare de evenimente fizice realizate pentru comunitatea Gomag, în București, Cluj, Timișoara și Iași. Până la sfârșitul lui 2023, echipa Gomag își propune să continue crearea unor astfel de oportunități, în format fizic, și mai ales digital.