eMAg Marketplace este prezent în România, Bulgaria și Ungaria, iar, conform Oanei Antohe, dintre toate magazinele prezente și active pe platformă, aproximativ 20% sunt deja în programul cross-border, care implică livrarea către țările vecine.

„În jur de 50% dintre companiile care au ales să facă vânzări cross-border sunt prezente în ambele țări. Procesul se derulează în felul următor: o treime se duc doar în Ungaria prima dată, o treime se duc în Bulgaria, iar cealaltă treime le încearcă pe ambele chiar din prima lună. În schimb, cam după trei luni, am observat că cei care încep cu o singură țară fac pasul și către cea de-a doua. Dintre acești antreprenori, care sunt cam 5.500-6.000, peste 80% dintre ei au făcut pasul către cross-border după momentul în care am lansat noi programul”, explică Oana Antohe în cadrul evenimentului ecomTEAM, realizat de către wall-street.ro.

Reprezentanta eMAG Marketplace precizează că platforma se ocupă de traducerea produselor, oferă suport pentru clienți în bulgară și în maghiară și toate informațiile ajung către selleri în limba română sau în engleză. De asemenea, plățile către selleri se fac în RON sau în ce monedă preferă aceștia, astfel încât să nu mai fie nevoiți să își deschidă noi conturi bancare în țările respective.

Antohe precizează că au lansat mai multe programe în așa fel încât livrarea să se desfășoare așa cum se întâmplă în România. Conform datelor oferite de reprezentanta eMAG, 60% dintre comenzi sunt livrate la locker în România, în timp ce în Ungaria este vorba de 55%, iar în Bulgaria 33%. În România sunt 3.800 de easybox-uri, în Bulgaria sunt 240, iar în Ungaria sunt 680.

Apetit din ce în ce mai mare al comercianților internaționali de a vinde în România

De partea cealaltă, pe eMAG Marketplace se înscriu și selleri internaționali care doresc să vândă în România. Oana Antohe precizează că vede un apetit din ce în ce mai mare, datorită în principal potențialului de creștere al pieței locale.

„Avem undeva în jur de 7.000 de selleri internaționali activi. Cam o mie dintre ei sunt veniți prin intermediul programelor cross-border din Ungaria și Bulgaria(...) Am vrut să aducem cât mai multe oferte care nu se regăseau pe piața din România. Avem peste 4 milioane de oferte în site-ul eMAG doar de la selleri internaționali.(...) Din cei 7.000, foarte mulți dintre selleri sunt polonezi, dar mai avem și din multe țări din UE și din China”, precizează Oana Antohe.

Oana Antohe precizează că planul eMAG pentru platforma de Marketplace este acela de a-și consolida poziția în România, Bulgaria și Ungaria în 2024 și că nu este luată în considerare intrarea pe o nouă piața.

„Deocamdată ne concentrăm pe consolidarea celor 3 piețe pe care suntem deja prezenți, pentru că avem foarte multe programe lansate pentru selleri, programe pe care vrem să le ducem la un nivel de automatizare mult mai mare” precizează Oana Antohe.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: UDR Ovidiu