Reprezentantul Limitless Agency pune accent pe importanța campaniilor de awarness pe care brandurile mai mici ar trebui să se concentreze în această perioadă.

„Majoritatea magazinelor online se gândesc doar la a aduce vânzări, e clar că acesta ar trebui să fie obiectivul principal. Însă, vedem în această perioadă o scădere a fidelității clienților pentru anumite branduri. Brandurile mici resimt acest lucru, iar atunci când vorbim despre o scădere a interesului din partea clienților, ar trebui luată în considerare, pe lângă strategia de a aduce vânzări, o strategie de awareness pentru a readuce clienții în etapa în care ei să fie fidelizati!, explică Cristian Bolocan.

El aduce în discuție și importanța unei imagini corecte asupra modului în care este promovat magazinul online, necesitatea unei strategii bine puse la punct pentru a aduce vizibilitate produselor vandabile, deja validate de strategia de marketing generală.

„De principiu, să nu uităm că vedem o creștere a costurilor per click, pe care le au sistemele de licitație de la Meta și Google, de 15%, în medie, poate chiar 25% în funcție de industrie și nișă. Probabiil ar trebui să avem în vedere în fiecare an o indexare a bugetului de marketing specific acestor camapnii plătite cu minim 15%(...) Suntem într-un moment în care totul se schimbă, vorbim de algoritmi care sunt mai instabili față de anul trecut. Acest lucru vine cu o creștere a costurilor, pentru că vorbim de o competitivitate mai mare”, adaugă Cristian Bolocan.

Una dintre așteptările nerealiste ale brandurilor în materie de promovare online este aceea de a crește numărul de comenzi destul de rapid, dar în același timp să fie păstrată rentabilitatea campaniilor de marketing.

„Practic, vor să crească de la 1.000 de comenzi pe zi la 1.700, dar să fie păstrat același ROAS(Return on Ad Spend - rentabilitatea cheltuielilor cu reclame n.r.). E imposibil pentru că indicatorii de performanță din spatele campaniilor sunt elastici, depind unii de ceilalți, adaugă Bolocan.

O altă așteptare nerealistă adusă în discuție de acesta se referă la dorința brandurilor de a obține rezultate foarte bune de Black Friday, deși vin către agenție cu pentru a pregăti strategia de promovare prea târziu..

În ceea ce privește AI-ul, Bolocan precizează că tehnologia este folosită în interiorul companiei,
Iar simbioza dintre un expert bine pregătit și tehnologie adaptată vremurilor poate să fie cheia succesului.

„Noi continuăm să dezvoltăm tehnologie în cadrul companiei, continuăm să adoptăm inteligența artificială în forme mai complexe decât cele pe care le avem acum și continuăm să investim în oameni(...) 15% din timpul unei zile de lucru a unui expert se duce pe training”, precizează Bolocan.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: UDR Ovidiu