Cosmin Costea consideră că în acest moment magazinele online se concentrează prea mult pe achiziția de clienți noi și mai puțin pe loializarea celor existenți. În ceea ce privește procesele de loializare la care recurg o parte dintre ele, de multe ori acestea nu sunt în linie cu dorințele clienților.

„Vin cu strategii copiate din alte industrii. Oferă 10% reducere pentru abonarea la newsletter, 10% reducere la prima comandă(...) Dacă nu vorbești tot timpul cu clienții, ei uită și nu le mai pasă de tine(...) Soluția noastră oferă retenție, loializare prin mecanisme simple: comunicare mai multă pe canale diferite, e-mail, sms și push notification și crearea unui program de loializare în care clienții să simtă că primesc ceva dacă vin și cumpără mai des de la brand”, precizează Cosmin Costea.

Reprezentantul theMarketer aduce în discuție însă nevoia unei comunicări care să fie bine organizată și relevantă pentru clienți.

„Unele branduri se întreabă de ce să trimită 3 e-mail-uri pe săptămână, li se par prea multe. Discutam în pauză cu branduri care trimit 1,2 sau 3 e-mail-uri pe zi. Nu fac spam pentru că trimit lucruri relevante și nu trimit același lucru la toată lumea. Dacă tu vrei să trimiți 10% reducere în luna august pentru toată lume sau livrare gratuită în septembrie, devii irelevant(...) Dacă trimiți segmentat și gândit pentru client e ușor să devii relevant în povestea lui”, adaugă Cosmin Costea.

El atrage atenția că, înainte de a intra în discuții avansate pe zona de loializare, magazinele online trebuie să se asigure că fac lucrurile esențiale într-un astfel de business.

„Unele magazine intră pe zona aceasta de loializare, să facă un program, să mai dea niște puncte, lucru care e excelent, dar primul lucru care contează care e? Să livreze la timp ce scrie pe site, ce vede clientul în poză și ce scrie în dreptul produsului”, precizează reprezentantul theMarketer.

theMarketer se concentrează în această perioadă pe consolidarea prezenței la nivelul Europei Centrale și de Est, ca mai apoi să iasă cu produsul în piețe din afara acestei zone.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: UDR Ovidiu