În total, clienții au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 milioane de lei mai mult față de ediția precedentă, marcând și cea mai mare creștere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România de eMAG. Rezultatele au reconfirmat faptul că oamenii s-au pregătit să aloce un buget mai mare în ziua cu cele mai bune oferte din an și au profitat de moment pentru a-și cumpăra atât bunuri de folosință îndelungată, cât și articole pentru nevoile zilnice.

Black Friday a evidențiat și mai bine tendința de creștere a frecvenței de cumpărare din online și de diversificare a coșului de cumpărături cu produse pe care clienții le folosesc frecvent: vineri, pe 10 noiembrie, clienții au plasat comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice. Clienții Genius, abonamentul cu livrare gratuită și alte beneficii în patru aplicații de comerț online - eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, au pus, în medie, 6,6 articole în coșul de cumpărături.

Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depășit toate așteptările și scot în evidență puterea pe care o are comerțul online, care se va accentua și în anii următori. În primul rând, sunt mult mai mulți oameni care vin online pentru cumpărăturile obișnuite - la ediția din acest an, avem aproape 50.000 de clienți în plus față de anul trecut, care vor continua să descopere beneficiile comerțului online. De asemenea, interesul uriaș se datorează ofertelor foarte bune și extrem de diverse, construite alături de comercianții din Marketplace și pregătite cu mult timp înainte, care demonstrează că în online găsești produse pentru fiecare buzunar și că este în continuare mult loc de creștere.

Tudor Manea, CEO eMAG (foto)

Tudor Manea, CEO eMAG

Concluziile Black Friday 2023 la eMAG:

  • Clienții folosesc comerțul online pentru a cumpăra produsele de folosință îndelungată, dar și pentru cele obișnuite: comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice
  • Clienții Genius au pus 6,6 produse în coș
  • Record la plata cu cardul: șapte din zece români au achitat cu cardul, ceea ce arată, o dată în plus, că oamenii preferă să folosească metode simple și sigure de plată
  • Majoritatea comenzilor, adică 58,49%, au fost plasate la easybox
  • Printre produsele speciale comandate s-au numărat 1.800 de nopți de cazare, peste 5.600 de vouchere de bilete de avion, 22 de automobile, dar și 35,5 tone de carne de porc și 1.700 de servicii de sănătate și frumusețe

Top categorii de produse comandate

  • Băuturi, băcănie și petshop: 607.000
  • Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 501.000
  • Jucării și articole pentru copii: 360.000
  • Electrocasnice mici și mari: 204.000
  • Mobilă și casă: 193.000
  • Telefoane, tablete și gadget-uri: 162.000
  • Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 124.000
  • TV, audio-video, gaming și cărți: 115.000
  • Fashion și sport: 103.000
  • Bricolaj, grădină și auto: 109.000

În premieră de Black Friday, Bucureștiul a ieșit din top cinci județe după valoarea medie per client. Astfel, în topul județelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează Iași pe primul loc, urmat de Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Dolj, iar București se clasează pe locul șase.

Sursa foto: Shutterstock