Leanpay România este parte din Grupul Leanpay, activ din 2018, coordonat de fondatorii Miša Živić - CEO, Janko Medja - CBO și Tilen Zugwitz - CFO. Compania oferă soluții de plată în rate pentru comercianți și consumatori, având peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise în valoare de peste 100 milioane de euro și circa 800 de comercianți parteneri.

Startup-ul a securizat o investiție de 2,5 milioane euro de la fondul Lean Ventures, alocată extinderii în regiune. Astfel, România și Ungaria au fost următoarele țări vizate.

Leanpay România a obținut licența de la Banca Națională a României în septembrie 2022, iar activitatea operațională a început efectiv în iunie 2023. Echipa locală este coordonată, din poziția de Country Manager, de Vlad Răduțu, cu peste 20 de ani experiență de management în zona serviciilor financiare, cumulați în companii precum Societe Generale (BRD Finance), UniCredit (UniCredit Consumer Financing) și Banca Transilvania (BT Direct).

”România este cea mai mare piață din Europa Centrală și de Est pentru tipul de servicii pe care îl oferim și prezintă, în continuare, un potențial de creștere formidabil, fiind dominată de un puternic caracter concurențial(...)Concret, plata în rate la comercianți este disponibilă utilizând un flux complet digital(...) online sau direct în magazinele partenerilor, pentru cumpărături cu valori cuprinse între 250 lei - 25.000 lei, evitând supraîndatorarea consumatorului, fără a mai fi nevoie de hârtii, carduri sau drumuri la bancă”, declară Vlad Răduțu, Country Manager Leanpay România.

Ce zice Leanpay că aduce nou: Validarea bugetului în avans și creșteri de peste 30% a achizițiilor în rate pentru comercianți

Clienții au opțiunea de a-și împărți costul produsului în sume fixe egale, în funcție de bugetul lor. Astfel, se creează un ecosistem în care comercianții parteneri își cresc atât valoarea medie a coșului de cumpărături, frecvența de cumpărare și, de asemenea, obțin o fidelizare a clienților mai rapidă. Totodată, prin implementarea soluției, comercianții pot reduce semnificativ rata abandonului coșului de cumpărături.

”Din momentul în care ne-am integrat cu partenerii noștri locali, vânzările în rate pentru aceștia au crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a coșului de cumpărături în rate a avut un avans de circa 40%. În acest moment, avem câteva zeci de comercianți parteneri și țintim cu precădere retailerii online și offline din electro-IT, DIY, mobilier, home & deco, sport sau servicii medicale, care au în comun o valoare a coșului mai ridicată”, spune Country Managerul Leanpay.

Un alt diferențiator al soluției propuse de Leanpay, consideră aceștia, îl reprezintă posibilitatea consumatorilor de a afla, în avans, ce sumă pot accesa în mai puțin de 1 minut, prin serviciul Verifica Limita. Astfel, înainte de achiziția finală, clienții au posibilitatea de a estima, într-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achiziționarea acestor produse.

”Avem o serie de diferențiatori cheie cu ajutorul cărora aducem realmente ceva nou pe piață. Astfel, un client nou poate accesa o achiziție în rate prin intermediul Leanpay în mai puțin de 5 minute, completând câțiva pași simpli. Un client deja înregistrat în sistem poate accesa o nouă achiziție în rate fixe în mai puțin de 30 de secunde. Cu toții beneficiază de o soluție prin care pot afla în mai puțin de 1 minut dacă sunt eligibili pentru a accesa o achiziție în rate fixe și, de asemenea, pot afla rata maximă pentru care se califică. Pe de altă parte, comercianții beneficiază de un profil dedicat, unde își pot măsura rezultatele în timp real, și de asemenea, își pot gestiona ofertele transmise clienților”, conchide Vlad Răduțu.

Sursa foto: Leanpay