Potrivit ei, este o perioadă de provocări pentru piața produselor fashion, în special în mediul online, iar competiția acerbă dintre jucătorii din piață nu este singura preocupare a industriei.

Dacă ne uităm la căutările din Google, 90% dintre căutările cu intenție de cumpărare cuprind termeni precum «ieftin», „discount» și „promoții». Or, într-o lume care este dominată de consumatori care caută un preț bun, o altă provocare este cum ne asigurăm noi, ca branduri, că ne păstrăm baza de clienți?”, a declarat Mădălina Stănescu, în cadrul conferinței ecomTEAM – Fashion Edition, organizată de wall-street.ro.

Potrivit ei, pentru a rămâne competitivi și pentru a-și crește performanțele, brandurile și retailerii de fashion au nevoie de un mix de marketing online eficient, care poate fi obținut printr-o concentrare a eforturilor pe:

  • componenta de awareness, punându-se accent pe canale precum YouTube sau TikTok, deoarece conținutul video este foarte important;
  • canalele care generează vânzări, cum ar fi rețeaua de cumpărături Google, prin conversia cataloagelor în vânzări pe canalele de social media, cum ar fi Facebook și Instagram, două canale care generează comenzi;
  • nu trebuie ignorate nici campaniile de email marketing și SEO.

Pe lângă acestea, aș mai adăuga o componentă, pentru că eficiența noastră vine și din segmentarea bazei de date. Mă refer aici la modul în care ne fidelizăm clienții, pentru că este din ce în ce mai scump să găsim clienți noi. Mă refer și la modul în care ne comunicăm brandul și cum câștigăm încrederea consumatorului în brand. Ar trebui să ne delimităm puțin de ideea «celui mai mic preț»”, a mai spus Mădălina Stănescu.

Madalina Stanescu, ecomteam fashion edition(Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu)

Fondatoarea Optimized sugerează că brandurile ar trebui să renunțe la această luptă în prețuri și în condițiile în care au crescut foarte mult costurile de promovare în online.

„Brandurile și-au dat seama că bătălia în prețuri este foarte agresivă, iar costurile de promovare au crescut foarte mult. Începem să ne întoarcem la bază, să punem mai mult accent pe povestea brandului și pe calitate”, a mai spus Mădălina Stănescu.

Potrivit ei, costurile în Google au crescut pe categoria fashion, cel puțin în trimestrul al patrulea din 2023, cu circa 41% per click pentru produsele de încălțăminte, iar pentru îmbrăcăminte cu 42-43% per click. Pe Facebook, costurile au crescut cu peste 50%.

Nu cred că aș exagera dacă aș spune că ne costă cu 50% mai mult decât anul trecut pentru a ne promova în online. (...) Costă mai mult să atragi un trafic calitativ”, a precizat Mădălina Stănescu, referindu-se la promovarea către categoriile de public generează vânzări.

În ceea ce privește posibilitatea de a crește vânzările, potrivit fondatoarei Optimized, în segmentul de fashion, cele mai recente cercetări realizate de Google și Kantar arată că principalii vectori care generează vânzări sunt diversitatea produselor, disponibilitatea în stoc, prețul competitiv și încrederea în brand.

„Ca magazin online, în primul rând, m-aș asigura că stau foarte bine la aceste aspecte, apoi m-aș concentra pe cine este publicul meu țintă și aș încerca să comunic într-un mod cât mai aplicat și mai apropiat de valorile pe care le are”, a explicat Mădălina Stănescu.

Ca exemple, dacă majoritatea clienților unui brand sau magazin vin din Generația Z, pentru aceștia sunt foarte importante teme cum ar fi: branduri sustenabile, confortul, modul în care se simt. Pentru cei din generația Millenials este foarte important raportul calitate-preț.

ecomTEAM – Fashion Edition este un eveniment dedicat exclusiv construirii experiențelor de shopping în 2024, organizat de wall-street.ro, în parteneriat cu Answer.ro, Optimized și Mokka, cu cu sprijinul sponsorilor Doctor SEO și EMAT și susținerea DeLonghi, imod, eisberg, FitFresh, Patiseria Tineretului și Winedeals.ro. Parteneri media: Radio ZU, iQads, GPeC.

Sursa foto: Wall-Street.ro / Ovidiu Udrescu