Brandul romanesc care vinde incaltaminte de 28 milioane euro pe o piata dominata de retaileri straini

Pe o piata dominata de retaileri straini, precum CCC sau Deichmann, brandurile romanesti de incaltaminte au succes doar pe segmentul medium si high. Este si cazul Benvenuti, un brand romanesc care a luat nastere in 2004 in Timisoara si care a ajuns in prezent sa vanda incaltaminte in valoare de 28 milioane euro in cele 55 de magazine din tara.

Infiintata in 2004 de antreprenorul Dan Pavel, compania romaneasca Benvenuti vinde incaltaminte si marochinarie ale producatorilor italieni, dar colaboreaza si cu producatori locali. Producatorii italieni au o pondere de peste 80% din volumul de marfa din Benvenuti, restul fiind productii autohtone.

Retailerul este detinut majoritar de Dan Pavel, alaturi de alti trei actionari: Adrian Certezeanu, Adrian Cazu si Gabriel Tepelea. De altfel, Adrian Cazu, care detine si functia de director de magazine in cadrul companiei, considera ca succesul Benvenuti se datoreaza si implicarii directe a celor patru actionari.

“Industria de moda din Romania este dominata de retailerii straini, in special in zona de fashion. De asemenea, zona retailerilor de incaltaminte cu pret mic este dominata tot de retele straine, precum Deichmann si CCC. Singura zona unde domina retailerii cu actionariat romanesc este zona de incaltaminte cu pret mediu si peste, unde sunt Benvenuti, Otter, Il Passo, Musette si altii. Nu vad schimbari semnificative in acest an”, spune Adrian Cazu.

Cele mai mari provocari pentru un business precum Benvenuti sunt cresterea acelerata a costurilor, datorata cresterii salariilor, a cursului valutar, a utilitatilor si a materiilor prime, precum si gasirea fortei de munca.

Citeste si:
Noi speakeri confirmati la retailArena 2019
Noi speakeri confirmati la...

“Un punct tare pentru industria romaneasca de moda ar fi nivelul salarial (inca) sub nivelul salarial din alte tari UE, iar ca punct slab ar fi forta de munca limitata si foarte greu de gasit si pastrat. Probabil ca, in cativa ani, vom fi nevoiti sa „importam” muncitori in fabricile romanesti de moda si consultanti de vanzari in magazine, asa cum se intampla acum in vest”, considera Adrian Cazu.

Benvenuti in cifre

Cei patru actionari detin magazinele Benvenuti, iar in 2008 au lansat Enzo Bertini, un concept de magazin cu incaltaminte de lux. In prezent, la nivel national sunt 53 de magazine Benvenuti si 2 Enzo Bertini.

“In 2019 avem in proiect deschiderea de inca 4-5 magazine Benvenuti, dar depindem de dezvoltatorii de mall-uri, daca vor finaliza proiectele noi, prevazute cu deschidere in acest an: Zalau Value Center, Targu Mures Shopping City, Festival Sibiu si Dambovita Mall. De asemenea, avem in plan deschiderea a inca 2 magazine Enzo Bertini”, explica Adrian Cazu.

Investitia intr-un magazin Benvenuti este de aprox 120.000 euro, in timp ce un magazin Enzo Bertini necesita aproximativ 100.000 euro, exceptand stocul de marfa.

Citeste si:
Danone mizeaza pe BIO si lanseaza o noua gama de iaurturi
Danone mizeaza pe BIO: 4 noi...

Anul trecut, retailerul Benvenuti a vandut incaltaminte in valoare de 28,3 milioane euro, cu 5% mai mult decat in anul anterior. “In principiu, in 2018, piata a fost aproximativ similara cu 2017, cresterea s-a datorat deschiderii unor magazine noi, in Sf. Gheorghe, Roman si Oradea, precum si unor extinderi de magazine si/sau implementari ale ultimului concept Benvenuti, precum in Satu Mare si Sibiu”, explica Adrian Cazu.

Pentru acest an, retailerul estimeaza o cifra de afaceri intre 30-33 milioane euro, dar acest lucru depinde mult de dezvoltatori, daca vor finaliza proiectele de mall-uri prevazute cu deschidere in 2019. De asemenea, Benvenuti mizeaza si pe o crestere a vanzarilor online.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
JLL: Interes pentru investitii in logistica exista, dar nu sunt active