Spălare în parcare este o franciză atrăgătoare pentru cei care-și doresc să pună pe picioare o afacere care nu necesită închirierea unui spațiu, deoarece toate materialele necesare pot să fie cărate chiar și într-un rucsac. La bază este conceptul de cosmetizare fără apă a mașinilor, folosind soluții și cârpe speciale.

Nu am preluat prea multe idei de la Antipozi, dar aceasta este una dintre ele. Spălarea fără apă sau „waterless”, cum au numit-o americanii care au preluat-o și au dezvoltat produse concepute special pentru acest scop, a ajuns în România. Este vorba de un serviciu ce vizează o nișă de clienți care vor ca mașinile lor să arate ca scoase din showroom, dar se gândesc și la mediul înconjurător.

Andrei Popa, cel care a pus bazele francizei „Spălare în parcare” acum mai bine de 10 ani, este printre cei care a popularizat spălarea sau, mai bine zis, cosmetizarea mașinilor fără să fie nevoie de o picătură de apă. Acesta oferă, acum, franciza „la cheie” și Spălare în parcare a ajuns, deja, și în capitala Moldovei, la Iași.

În primul rând, spune Popa, cel care este interesat de această franciză are nevoie de o firmă (sau să aibă calitatea de PFA) pentru a putea să înceapă această colaborare. Această firmă „trebuie să aibă codul CAEN aferent serviciilor de curățenie sau mentenanță auto ca să poată să factureze serviciile ulterior.” Următorul pas ține de costuri, iar investiția inițială este de 999 de euro, sumă ce reprezintă costul efectiv al francizei, calculat în lei la cursul BNR din ziua efectuării tranzacției.

„În urma efectuării plății, persoana va primi tot ceea ce are nevoie ca să pornească a doua zi afacerea, însemnând kitul de pornire, care este îndeajuns pentru un număr de 250 de cosmetizări – adică 250 de mașini cosmetizate. Practic, cel interesat își poate recupera investiția chiar cu produsele pe care care le primește la început,” a subliniat Popa. Suportul pe partea de training și pregătire este și el inclus în această taxă de 999 de euro și, în plus, „noi putem oferi suport și pe partea de marketing, să oferim din experiența noastră, pentru că noi știm deja care sunt clienții potențiali și cum să-i abordezi.”
Cu alte cuvinte, singura cerință ulterioară achitării taxei inițiale ține de achiziția produselor de cosmetizare exclusiv de la francizor. Aceste produse includ soluțiile speciale, dar și toate lavetele necesare curățării mașinilor. Conform fondatorului „Spălare în parcare”, cel care intră în această afacere își poate recupera investiția în aproximativ trei luni.

Investiția inițială se recuperează în aproximativ 3-6 luni, în funcție de volumul de muncă

„Prima lună este perioada aceea de început în care omul se pune la punct cu tot ceea ce înseamnă organizare și din luna a doua vor începe să fie generate primele venituri, urmând ca, din luna a treia, dacă va avea contracte și va avea activitate continuă, să genereze sumele care să permită acoperirea investiției”.

Popa este de părere că nu ai nevoie de un spațiu dedicat activității de cosmetizare auto prin metoda spălării fără apă, astfel că orice francizat își poate desfășura activitatea fără să se gândească la costurile de închiriere ale unui spațiu, ca în cazul unei spălătorii tradiționale. „Ai nevoie de loc doar cât să poți să-ți depozitezi materialele consumabile,” deoarece ideea din spatele conceptului este că serviciul vine către client, nu clientul către serviciu.

„Noi ne adresăm, în special, celor care nu pot să-și spele mașina sau o spală destul de greu sau o întrețin cosmetic destul de greu.” Asta înseamnă că „Spălare în parcare” vine la clientul care are nevoie ca mașina sa să fie curățată – nu doar într-o parcare. Cel care curăță, efectiv, mașina nu are nevoie de foarte mult loc să o facă și, deoarece nu se consumă apă sau săpunuri, cosmetizarea se poate face și în spațiul public. Spălarea unei singure mașini prin metoda clasică cu apă duce la consumarea a circa 150 de litri de apă.

La început, francizatul își poate face treaba chiar și fără o utilitară sau alt mijloc propriu de transport, în funcție de câți clienți are într-o zi. Cu cât sunt mai mulți clienți, cu atât este nevoie de mai multe soluții speciale și lavete. În primele luni, însă, această afacere poate să fie derulată dintr-un rucsac. „Poți face asta în condițiile în care ai de curățat mașini cu un nivel de murdărie mediu, o ’mizerie de oraș’, adică nu vorbim de nisip sau pământ,” a afirmat Popa, explicând că o mașină extrem de murdară nu poate fi curățată prin această metodă „waterless”.

Care este procesul de spălare fără apă a mașinii

„Procesul este simplu. Se pulverizează pe zone mici de pe caroserie această soluție, se șterge cu o primă lavetă, care are rolul de lua mizeria, și se vine după aceea cu cea de-a doua lavetă, care are rolul de a da luciu. La final, nu e nicio diferență între mașina spălată tradițional și una spălată cu metoda noastră. Chiar arată un pic mai bine și mai strălucitoarea a noastră. De ce? Pentru că această soluție conține și o ceară specială care oferă o strălucire deosebită.”

Recomandarea este ca, la început, cel care intră în această afacere să se ocupe de toate aspectele afacerii de unul singur, inclusiv cosmetizatul mașinilor, pentru „ca să înțeleagă cum funcționează afacerea de la un capăt la altul”. Sediul din București al „Spălare în parcare” are doar doi angajați și, în rest, se folosește de personal care lucrează în regim part-time, în funcție de necesități de moment.

Popa a vorbit și despre criteriul de zonalitate, spunând că franciza se vinde „pe oraș și pe o rază de 20 de kilometri în jurul orașului (în care va activa un francizat)”, acesta spunând și că partenerii pot să activeze și ca vânzători de produse pentru cosmetizat mașini, având posibilitatea să cumpere aceste produse și pentru re-vânzare, nu doar pentru a le utiliza propriu-zis în activitatea de curățare. „Avem parteneri care se bazează foarte mult și pe vânzarea de soluții, mai ales către cei care nu doresc serviciul, cum ar fi, de exemplu, cei care au mașini de epocă sau mașini mai vechi, pe care nu le duc la o spălătorie și le întrețin singuri.”

Ce alte oportunități au cei care aleg franciza „Spălare în parcare”

În plus, cel care a pus bazele „Spălare în parcare” îi încurajează pe viitorii parteneri să caute să-și creeze o imagine proprie în această nișă, fiind deschis către posibilitatea ca aceștia să deruleze, concomitent, și activități complementare. „Noi chiar îi încurajăm pe cei care preiau franciza să facă chiar lucruri complementare, dacă le consideră necesare. Ar putea să încheie chiar și asigurări auto, că tot e publicul țintă similar. Pot de aici să să meargă pe mai multe drumuri, dar să aibă la bază, bineînțeles conceptul de cosmetizare auto.”

Concluzia lui Popa? „Marele avantaj (al acestei francize) este că nu ai costuri fixe, neavând un amplasament traditional,” ceea ce înseamnă că aceasta poate să fie o idee de business și pentru cineva care caută o sursă adițională de venit. Tot el este de părere că cea mai mare provocare este reprezentată de spălătoriile de tip „self-service”, care sunt mai ieftine decât serviciul „Spălare în parcare”, dar Popa este de părere că vorbim de o clientelă diferită în cazul soluției de cosmetizare fără apă - anume una formată mai degrabă din clienți corporate, ,pe lângă clienții persoane fizice.

Sursa foto: Spalare în parcare

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri