Jan Hummel, fondatorul și CEO-ul Fruitisimo a declarat în exclusivitate pentru wall-street.ro, că România este o piață cu potențial foarte mare, astfel încât să dezvolte o rețea mai mare decât cea din Cehia, țara de origine, iar formatul business-ului său permite o extindere rapidă.

Practic, Fruitisimo poate apărea într-un centru comercial sau într-un mall, în forma unor insule sau ocupând standuri care nu necesită suprafețe foarte mari, poate chiar în interiorul altor tipuri de afaceri ca o componentă complementară serviciilor oferite într-o locație care oferă alte produse, dar nu concurente cu produsele sale.

Compania caută un partener pentru a-i ceda franciza master, care va fi cedată pentru o taxă de 100.000 de euro, pe o durată de 10 ani, în care partenerul local va avea și libertatea de a subfranciza.

Costurile de deschidere unor standuri care să pregătească sucuri naturale, preparate pe loc, nu ar fi deloc mari, iar logistica nu ar fi nici ea complicată. În plus, compania își va pune la dispoziție toată expertiza pe care a acumulat-o în Cehia, Slovacia și Ungaria, pentru a-i pregăti pe partenerii locali în a-și demara rapid activitatea, oferindu-le rețelele produselor lor, pregătire, bugete de promovare și așa mai departe.

Retail jobs

Fruitisimo(Sursa foto: Fruitisimo)

De ce a ales România?

Proprietarul companiei crede că brandul său se va impune și în România, considerând că trendul curent care pune accent pe sănătate, este valul pe care business-ul său crește și care-l împinge de la spate.

Considerăm că România este o piață excelentă pentru Fruitisimo. Cred că și momentul este foarte important, pentru că am dovedit că avem un concept suficient de puternic, care ne-a ajutat să trecem de pandemia de COVID, și sunt sigur că, în prezent, conceptele sănătoase sunt acum mult mai relevante.

Întrucât vedem concepte de băuturi mult mai puțin sănătoase în România decât în ​​alte țări europene, considerăm intrarea în România acum ca o mare oportunitate. Anul trecut, am demonstrat în Ungaria că putem crește pe locațiile existente, că putem adăuga și noi locații în francize și înregistrând o creștere de 85% față de anul anterior”, ne-a dezvăluit Jan Hummel.

Citeste si:
Producatorul de sucuri naturale Profructta lanseaza o gama ecologica
Producatorul roman de sucuri...

Antreprenorul ceh ne-a dezvăluit că vede un potențial de 80 de locații în România pe termen lung, ținând cont că în Cehia, o țară mai mică decât România, are deja 65 de locații. Iar acesta este un obiectiv pe care Hummel îl consideră unul realist, nu doar unul optimist.

Consultanții de la Franchwise, cei care încearcă să le găsească un partener pentru cei de la Fruitisimo pe plan local, ne-au spus că în primul an vrea să deschidă măcar 5 unități, pentru a demonstra că brandul se poate integra pe piața din România.

Apoi, în 2024, intenționăm să extindem rețeaua cu circa 10 magazine, jumătate în București, jumătate în alte orașe. Din 2025 vor fi planificate deschiderile a 15-20 de magazine pe an, cu un total de 80 de locații”, a declarat, pentru wall-street.ro, Raluca Voicu, managing partner Franchwise.

Centrele comerciale, cele mai bune locații pentru Fruitisimo

Întrebat care sunt recomandările lui în materie de locație de extindere pentru partenerii care vor deschide unități sub franciza Fruitisimo, Jan Hummel consideră că rețeta care a funcționat în Cehia ar trebui urmată și în România.

Citeste si:
Makarun vrea să intre pe piața din România și vizează o rețea de 30...
Polonezii de la Makarun vor...

„Brandul Fruitisimo a fost crescut în centrele comerciale și avem cea mai mare experiență în operarea magazinelor noastre în mall-uri. Când intrăm pe o nouă piață, prima fază este întotdeauna axată pe mall-uri.

În faza a doua adăugăm locații de birouri și centre comerciale locale mai mici, dar care au un trafic consistent, iar în faza a treia căutăm chiar și locații stradale sau de altă natură. Pentru extinderea Fruitisimo în România în prima fază începem de la București. În faza a doua vom căuta să ne extindem împreună cu partenerul nostru de franciză în alte orașe mari”, ne-a mai spus antreprenorul ceh.

Fruitisimo(Sursa foto: Fruitisimo)

În cât timp își poate recupera investiția cel care preia franciza master

Jan Hummel ne-a explicat că investiția inițială este una consistentă, dar în 2-3 ani și-ar putea-o recupera în totalitate, dacă planul gândit de companie va fi urmat.

„Considerăm că modelul de franciză este un parteneriat pe termen lung de care beneficiază ambele părți. Conform strategiei pentru România, având în vedere planul de dezvoltare și posibilitatea de a începe sub-francizarea în alte regiuni, amortizarea investiției este de aproximativ 2-3 ani, cu 25-30 de magazine deschise”, ne-a explicat proprietarul Fruitisimo.

Potrivit lui, marca Fruitisimo este ușor de adaptat la noua piață datorită tipurilor de unități extrem de flexibile și scalabile, cu cerințe spațiale reduse și amprentă foarte mică în ceea ce privește construcția.

„Avem, de asemenea, experiență în francize multinaționale care beneficiază de un portofoliu preexistent de magazine care poate fi convertit, adaptabil (shop-in-shop) sau complementar (prin utilizarea spațiilor neutilizate).

Ce investitori s-ar preta pentru franciza master?

Omul de afaceri din Cehia spune că-și dorește parteneri strategici cu care să aibă o relație directă, cât mai deschisă și care să adere la politicile și valorile business-ului Fruitisimo, la strategia care a ajutat brandul să se dezvolte până în prezent în piețele în care activează deja.

Jan Hummel ne spune că pe lista elementelor obligatorii pentru un partener de extindere în România trebuie să se regăsească:

  • echipă de management a operațiunilor,
  • acces preferențial la locații din canalele cheie,
  • rețea excelentă de furnizorii,
  • capacitatea de a crește oportunist cu timpi de reacție rapizi
  • nicio marcă concurentă în portofoliu

Alte elemente care ar ajuta un antreprenor să dezvolte în România rețeaua de francize Fruitisimo ar mai fi, portofoliu de magazine preexistent care poate fi convertit, adaptat sau care poate fi completat cu brandul Fruitisimo. Un alt avantaj ar fi și experiența pe zona de alimentație și interesul de a găsi un parteneriat pe termen lung.

De altfel, ținând cont că Fruitisimo oferă franciza master în România pentru o durată de 10 ani, ne arată că antreprenorul ceh caută un partener dispus să susțină afacerea pe termen lung.

Master-franciza Fruitisimo pe scurt

  • Taxa pentru franciza master - 100.000 de euro,
  • Buget total de investiții recomandat - 100.000 - 150.000 de euro (include cheltuielile cu primele 3 locații Fruitisimo din București),
  • Durată contract - 10 ani
  • Contribuție la bugetul de marketing - 2% din cheltuielile de promovare
  • Redevența anuală - 5% din cifra de afaceri

Sursa foto: Fruitisimo