Vânzările

Începem cu cel mai evident indicator al unei promoții, indicatorul care acaparează discuția inițială: vânzările. Iar aici lucrurile sunt destul de evidente: dacă promoția brandului dumneavoastră generează o creștere semnificativă în vânzări, în comparație cu perioadele fără promoții, acest lucru indică faptul că mesajul, conceptul și mecanismul promoțional au fost eficiente în a convinge clienții să achiziționeze produsele sau serviciile promovate. Este importantă, de asemenea, analiza în profunzime a datelor generate în urma vânzărilor pentru a înțelege mai bine performanța campaniei. Această analiză poate implica segmentarea vânzărilor în funcție de produse, regiuni geografice, date demografice sau alte criterii relevante. Prin analiza acestor informații ne sunt revelate tendințele și preferințele clienților și potențiale oportunități de creștere. De asemenea, putem identifica și ajusta strategiile de marketing pentru a maximiza impactul campaniilor viitoare.

Datele colectate

Trecând peste vânzări, ajungem la un indicator pe care atât eu, cât și echipa INTERACTIONS, îl considerăm extrem de important în evaluarea succesului unei campanii: datele colectate și posibilitățile ulterioare pe care acestea ni le oferă. Colectarea datelor utilizatorilor ne ajută să ne cunoaștem publicul țintă - prin intermediul informațiilor despre datele demografice, vârstă, sex, preferințe sau comportament de cumpărare segmentăm audiența în grupuri mai mici și mai specifice.

Această segmentare detaliată ne permite să livrăm mesaje personalizate și oferte adaptate nevoilor și intereselor fiecărui segment, sporind astfel șansele de conversie și fidelizare a clienților. Așadar, o bază de date este o continuă oportunitate fie de a converti o nouă audiență în clienți, fie de a fideliza clienții deja existenți. Haideți acum să mergem puțin mai departe. Să presupunem că tocmai ați încheiat o campanie promoțională și aveți o listă întreagă cu date ale participanților.

Ce facem mai departe? Lăsăm lista să se aștearnă praful pe ea sau o punem să lucreze în continuare pentru brandul nostru? Primul pas pe care trebuie să îl facem în această direcție este să stocăm această bază de date sigur și în conformitate cu prevederile GDPR. Apoi, este importantă dezvoltarea unui plan de comunicare prin care să dialogăm cu baza de clienți. Aici intervine IMPACTFUL: dezvoltat de INTERACTIONS, IMPACTFUL este un program de consumer dialogue în 365 de zile, un tool creat să ajute brandurile să comunice constant cu baza lor de date și, în același timp, o soluție de stocare a acesteia GDPR conformă și care minimizează impactul eliminării 3rd party cookies de către Google.

Principala premisă de la care am pornit în dezvoltarea IMPACTFUL este aceea că o bază de date de clienți și prospecți este valoroasă atâta timp cât este folosită. Cu IMPACTFUL comunicați un mesaj cheie preselectat către toți consumatorii din baza de date, timp de un an, sub diferite forme. Prin repetiție și creativitate construim percepția dorită și asocierea produselor cu acele caracteristici pe care le dorim.

Interacțiunea pe rețelele de socializare

Un alt indicator al unei campanii promoționale de succes este interacțiunea pe rețelele de social media. Numărul de like-uri, comentariile, distribuirile și mențiunile pot indica gradul de interes și implicarea audienței. Însă o campanie promoțională reușită nu se limitează doar la engagement-ul punctual, ci contribuie și la creșterea comunității online a brandului. În timpul campaniei, este important să urmărim numărul de noi urmăritori și abonați pe rețelele de socializare. Această creștere indică faptul că mesajul și conținutul campaniei au fost suficient de captivante pentru a extinde audiența online.

Pornind de la acești 3 indicatori cheie ai unei campanii promoționale de succes, puteți afla mai multe aici despre experiența INTERACTIONS în dezvoltarea campaniilor promoționale. Și tot aici așteptăm un semn pentru un call de 15 minute în care să discutăm aplicat despre nevoile brandului dumneavoastră.

Agenția de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS și-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, mentenanță, dezvoltări tehnice și automatizare: 50% business autohton și 50% business extern.

În portofoliul de clienți INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, K Group, Queisser Pharma, Nordic Group sau Profi.

Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări.

Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ținem cuvântul dat, întotdeauna!"