Automatizarea serviciilor

Deși automatizarea este deja un trend al ultimilor ani, cred că încă ne lovim de prejudecăți în implementarea acestor soluții. Automatizarea este încă privită la modul abstract, ca un tool accesibil doar celor care sunt dispuși să investească bugete exorbitante sau companiilor de mari dimensiuni. O altă prejudecată este că durează mult timp și necesită investiții serioase pentru a vedea rezultate. În esență, automatizarea serviciilor de marketing și vânzări aduce eficiență în flow-urile de comunicare cu audiența, eliberând timp și resurse pentru ca echipele să se concentreze pe activități mai creative. Iar important este, ca întotdeauna, primul pas, pentru că rezultatele încep să se vadă imediat.

Și aș vrea să rezum mai bine acest trend al automatizării cu câteva exemple de rezultate concrete și imediate pe care le poate aduce unui brand utilizarea unui tool de marketing și sales automation ca HubSpot.

De exemplu, încă din momentul implementării, automatizarea vă ajută să segmentați bazele de date de clienți și prospecți pentru a comunica în funcție de preferințele și profilurile de consumator ale fiecăruia. Apoi, veți putea măsura performanța tuturor activităților de marketing într-un singur loc care încorporează date de trafic, rapoarte și dashboard-uri, calculând astfel profitabilitatea resurselor investite și genera rapoarte și analize automate. Sau, încă un scenariu familiar: cunoaștem cu toții “coșul abandonat”. Cum procedăm? Câte mailuri trimitem și la ce interval? Automatizarea vă ajută să implementați un scenariu recurent, care să țină cont de fiecare acțiune a userului.

Sunt doar câteva exemple, desigur, dar îndemnul meu este să facem din 2024 anul în care uităm de pix și agendă. De baze de date dispersate, de rapoarte trunchiate, de mailuri repetitive scrise și transmise manual.

Automatizarea task-urilor interne

Când vorbim despre automatizare, mulți dintre noi ne gândim la automatizarea activităților de marketing, vânzări sau servicii clienți. Ne îndreptăm atenția spre servicii externe, spre relația cu clienții noștri, uitând adesea de relația cu propria echipă. Iar dacă atunci când începem construcția unei case începem cu fundația, haideți să pornim călătoria automatizării cu ceea ce este fundația oricărui business de succes: propria echipă.

monday.com este un sistem de lucru (Work OS) care oferă instrumentele necesare managementului proiectelor interne, colaborării echipelor și automatizării taskurilor, un tool prin care echipele, indiferent de dimensiunea lor, pot crea, gestiona și monitoriza task-uri și deadline-uri, oferind o perspectivă de ansamblu asupra progresului fiecărui proiect și a atribuțiilor individuale, facilitând comunicarea în timp real între membrii echipei, îmbunătățind transparența și eficiența.

Da, mailul nu este un instrument de alocare a taskurilor interne. Nici search-ul în inbox pentru a afla deadline-ul proiectului. La fel cum nu e eficient nici să aloci manual același task, în fiecare lună. Așadar, pentru anul 2024, trendul este să automatizăm și să utilizăm eficient și resursele interne.

Și, desigur, AI

Cuvântul anului în acest domeniu al tehnologiei. Atât monday.com cât și HubSpot au integrat deja AI-ul în platformele lor. Cu ajutorul AI monday.com poate acum să genereze automat sarcini, să sintetizeze și să reformuleze texte într-un mod inteligent și productiv. Mai mult, capacitatea de a crea șabloane pentru documente sau e-mailuri aduce un nivel de automatizare și eficiență mai mult decât atractivă.

ChatSpot.ai, dezvoltat de HubSpot, utilizează procesarea limbajului natural (NLP) și algoritmi de învățare automată pentru a înțelege întrebările adresate, pentru a oferi informații relevante și pentru a ajuta la rezolvarea promptă a problemelor. ChatSpot.ai oferă companiilor o modalitate scalabilă și eficientă de a crea suport personalizat, de a capta clienți potențiali și de a genera conversii. Rezultatul? Îmbunătățirea și fluidizarea proceselor de marketing, sales și servicii clienți.

Despre toate aceste trenduri, aplicate pentru afacerea dumneavoastră, putem vorbi mai mult aici.

Mediapost Martech oferă servicii de onboarding și consultanță automatizare prin intermediul platformelor HubSpot, Salesforce și monday.com pentru întregul spațiu EMEA. Acoperim exclusiv cu resurse interne toate fazele unui proiect de automatizare: consultanța inițială, arhitectura bazei de date, implementare efectivă, integrări, training personalizat și suport post-implementare.