Sunt opt ani de cand Razvan Diratian conduce operatiunile Avon in Romania si Republica Moldova, perioada care i-a permis sa treaca atat prin agonie cat si prin extaz, “gustand” din criza si boom economic. Si-a gasit timp insa sa mute lupta cu secundele din mediul de business si in plan personal, incercand noi sporturi si alte destinatii de vacanta.

Razvan Diratian este unul dintre cei mai tineri CEO din Romania. In ciuda varstei – avea doar 33 de ani cand a preluat operatiunile Avon in Romania si Moldova – a reusit performanta sa readuca pe plus business-ul de vanzari directe al americanilor pe plan local, gustand deopotriva din criza financiara si perioada de boom economic. In ciuda unei agende stabilite cu precizia unui ceas elvetian, reuseste sa pastreze din timp si pentru pasiunile sale. Pe langa schi, parasutism sau pescuit sportiv, Razvan a bifat recent ciclismul, participand la cateva concursuri de mountain bike pe plan local.

“Din pacate pentru ski si calatorii nu am mai gasit la fel de mult timp in ultimii doi ani. Am descoperit bicicleta, am participat la cateva concursuri si am si terminat cursele in care am fost. Ma ajuta sportul si nu neaparat fizic, ci mai mult psihic. Am facut atletism de performanta cand eram mai tanar. Lupta cu secundele se transfera si in mediul de business. E lupta cu a face ceva mai bine decat ai facut ieri pentru oameni, pentru companie, un dolar in plus la vanzari, un dolar in plus la profit. Ma ajuta mult mentalitatea asta de a te autodepasi si de a face mai bine ce ai facut ieri. Ma ajuta in autoevaluare, in sport dupa orice cursa te uiti sa vezi cate minute ai facut. Nu mai vorbesc ca este cea mai buna varianta de a scapa de stres”, povesteste Razvan.

Din punctul sau de vedere, sportul pe care il practica acum nu este unul foarte costisitor, un echipament mediu fiind suficient in cazul ciclismului. “E bine sa nu fie echipamentul mai bun decat esti tu. Pe bicicleta am dat in jur de 700-800 de euro. Insa resursa cel mai greu de gasit este timpul. As vrea sa spun ca 2-3 ore aloc saptamanal, insa asta nu se intampla de fiecare data”, mai spune CEO-ul Avon Romania si Republica Moldova.

Un sport pe care si-ar dori sa il practice in perioada urmatoare este kitesurfing-ul, in conditiile in care este un mare iubitor de apa. Si destinatiile de vacanta sunt alese tot in functie de acest criteriu: apa si preparate din peste. Asa se face ca ultima vacanta a fost in Grecia, in insula Lefkada.

“Este usor de ajuns, Grecia este ofertanta, oriunde ai merge gasesti la fiecare colt alt peisaj, alt golf, alta taverna. Eu iubesc apa si pestele. Raman pe lista si destinatii mai exotice precum Cambodgia, Vietnam, Seychelles”, detaliaza Razvan.

Cum ramane cu echilibrul viata personala – munca?

In viziunea sa, cu totii muncim pentru a ne putea simti bine cu pasiunile pe care le avem, cu prietenii si familia. Tocmai de aici apare si echilibrul.

“Nici extrema in care esti 100% deconectat nu cred ca ajuta, insa si in momentul in care te implici numai in zona de business si acasa nu mai ai energie nu este bine. Incerc sa setez o ora decenta de ajuns acasa, care pentru mine este ora 7 seara. Programul incepe in jur de ora 9 dimineata, primele intalniri mi le setez dupa 10, intrucat in prima ora verific e-mail-uri si ma informez, citesc presa. Ultimele intalniri mi le programez pana in ora 17.00 pentru ca nu vreau sa stea nimeni dupa mine, si la fel, ultimele doua ore din program sunt alocate e-mail-urilor”, explica Razvan.

Crede ca cel mai important lucru pentru un manager este autenticitatea. Mai exact, sa fie implicat in business si nu doar sa bifeze opt ore pe programul de munca. Mai mult, conteaza “sa fie aproape de oameni si sa nu trateze totul tranzactional”. In acest context, un manager pe care il admira este Richard Branson, proprietarul Virgin, un grup format din peste 400 de companii.

“Imi place in primul rand pentru ca este implicat in sport si practica foarte bine mai multe sporturi, este extrem de activ atat fizic, dar si psihic, a incercat lucruri absolut noi si tot ce a facut a fost cu totul diferit fata de competitori”, spune Razvan.

Business la un click distanta

Un obiectiv setat inca de la preluarea conducerii Avon in Romania si Republica Moldova a fost transformarea operatiunilor cu accent pe zona online. Avon a fost una dintre primele companii care au preluat comenzi exclusiv online in urma cu zece ani. In urma cu doi ani, compania a inceput sa dezvolte vanzarea prin magazine online dezvoltate de reprezentantii Avon pe platforma Avon Online. In prezent, 1,5 milioane de euro vin din zona vanzarilor online.

“Avem 600-700 de magazine online care sunt business-uri proprii ale reprezentantilor nostri. Cresterea este de doua cifre de la an la an. In prezent, avem 140.000 de reprezentanti. Prin platforma online am ajuns la clienti la care nu ajungeam inainte. In principal clientii sunt femei, cu varsta cuprinsa intre 18-35 ani, femei care stiu brandul Avon, apreciaza cosmeticele si noutatile”, afirma Razvan.

Potrivit acestuia, clientii comanda online de circa 25-30 de dolari. “Puterea Internetului este mult mai mare, platforma online sugereaza produse complementare, alternative, noutati, clientul poate alege mult mai usor, asta este avantajul”, detaliaza Razvan.

Pentru online bugetele Avon au crescut, in ultimii trei ani, cu 15-20%, dinamica ce va fi pastrata si pentru anul viitor. Pana in prezent, compania a investit in acest cana peste un milion de dolari. Tot in 2017 Avon va fi activa in zona lansarilor de produse de machiaj si a parfumurilor.

“2016 a fost un an interesant. A trebuit sa exersam flexibilitatea companiei si in conditiile in care consumul creste mai mult decat ne asteptam, nu doar in perioada de criza. Riscurile sunt aceleasi. Obiectivul nostru este sa crestem cota de piata”, conchide CEO-ul Avon Romania si Republica Moldova.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri