Lansarea Miniso in Romania face parte din planul retailerului de extindere globala, care vizeaza prezenta brandului in 100 de tari pana in anul 2020. Primul magazin din Bucuresti a fost inaugurat sambata, 1 septembrie 2018, in centrul comercial Veranda Mall. Planurile Miniso in Romania presupun deschiderea a 40 de magazine in Romania pana in 2020, urmatoarele doua urmand a fi inaugurate, pana la finalul acestui an, tot in Bucuresti, in Titan si Pantelimon. Miniso vizeaza, cu produsele sale care au preturi cuprinse intre 10 si 99 de lei, un public tanar, cu varste intre 17 si 35 de ani.

”Planuiam de multa vreme sa aducem Miniso in Romania. Este o piata de desfacere cu consumatori inteligenti care apreciaza calitatea si experienta placuta la cumparaturi. In egala masura, venirea in Romania reflecta si ambitia noastra de dezvoltare continua la nivel mondial. Suntem convinsi ca vom avea succes, asa cum s-a intamplat in toate tarile in care ne-am extins cu rapiditate din 2013 pana acum. Publicul caruia ne adresam in primul rand are intre 17 si 35 de ani. Stim ca este un segment exigent care pune intotdeauna o mare presiune pe producatori, dar vorbim de o presiune pozitiva care ne face sa ne perfectionam zi de zi”, a declarat Jake Liu, CEO Miniso Romania.

Miniso

Miniso, care are ca obiectiv financiar pentru 2019 atingerea unei cifre de afaceri de 100 de miliarde de dolari, este un retailer japonez de produse pentru casa, accesorii si jucarii infiintat in anul 2013. In acesti cinci ani, Miniso a ajuns sa detina peste 3.000 de magazine in peste 70 de tari de pe toate continentele. Miniso este prezent in piete de desfacere precum Dubai, Australia, SUA, Canada, Japonia si China.

Expansiunea in Europa este recenta. Incepand din 2017, brandul este prezent in Germania, Polonia, Serbia, Spania, Grecia, Estonia si Ucraina. Brandul Miniso a fost fondat de catre designerul japonez Miyake Junya si de catre tanarul antreprenor chinez Ye Guofu in Tokyo, Japonia. Potrivit reprezentantilor retailerului Miniso, modelul de business gandit de Miyake Junya si Ye Guofu este bazat pe conceptele de profit mic pentru companie si produse de calitate la preturi accesibile pentru clienti. Ye Guofu considera ca sintagma ”calitatea costa” este doar un pretext pentru majoritatea comerciantilor de a realiza profituri mari.

De asemenea, reprezentantii Miniso spun ca unul dintre marile avantaje ale retailerului in fata competitiei este designul propriu pentru fiecare produs. Cele mai multe dintre obiectele comercializate de catre producatorul japonez sunt create de designeri proprii si sunt asamblate pe linii de productie proprii.
Produsele comercializate se impart in sapte mari categorii: sanatate si frumusete, produse sezoniere, cadouri, accesorii digitale, accesorii creative pentru casa, produse pentru viata de zi cu zi si ambalaje speciale. MINISO vinde si produse cu licenta ale unora dintre marile branduri mondiale, cum ar fi Marvel, Pink Panther sau We Bare Bears.