Procesul de negociere reusit atrage profitabilitate.

"Negocierea ajuta pentru ca ne adresam retailerilor care au nevoie sa negocieze in zona operational, ei trebuie sa cumpere, ca sa poata sa vanda. Ii ajutam sa se pregateasca mai bine pentru negocieri mai profitabile, mai creative, sa se diferentieze. Ne adresam si zonei de extindere, expansiune, constructii. Pana la urma ne intereseaza ca la sfarsitul zilei, cand trag linie, sa reusesc sa fiu profitabil, asa incat sa ma gandesc si in anii rmatori la expansiune", a declarat Sabin Gilceava, in cadrul evenimentului Retail Arena, realizat de wall-street.ro.

Negocierea este necesara si in zona de expansiune, in retail, acolo unde se lovesc de negocieri grele, care nu se finalizeaza mai greu.

Am asistat si la negocieri care au durat pana la doi ani, pana la achizitionarea terenului, de exemplu

La ce trebuie sa fie atenti retailerii in procesul de negociere

"Este vorba despre o combinatie intre bani si relatie, pentru ca nu ma intereseaza doar sa obtin niste bani si sa dau un tun. Este vorba despre banii pe care ii obtii si despre relatia pe care o construiesc cu cealalta parte astfel incat sa ma uit pe termen lung nu doar ca la un deal off", a explicat Gilceava.

Ar trebui sa ma uit la ce imi baga si ce imi scoate bani din buzunar – zona de tocmeala, cand fac niste concesii trebuie sa ma asiigur ca recuperez acele costuri pe care automat va rebui sa le platesc din alte zone de tocmeala.

Partile implicate in negociere trebuie sa fie atente si la modul in care pun problema, in care abordeaza discutia si sa caute constant sa fie convingatori.

"Este important modul in care pun problema in timpul negocierii, adica ce ma face sa fiu persuasiv, convingator, care este povestea pe care o spun, astfel incat sa pot sa fiu convingator, fara sa bag foarte mult mana in buzunar. Sau care este balanta de putere pe care o folosesc in relatia cu celalalt, astfel incat sa nu abuzez de putere sau sa cedez lucruri pentru ca mi se pare ca celalalt este mai puternic decat mine in procesele de negociere", a detaliat Gilceava.

Evenimentul retailArena se adreseaza atat marilor lanturi de retail, magazinelor online cat si furnizorilor de servicii, specialistilor in logistica si marketing, proprietarilor de spatii comerciale si producatorilor din FMCG. retailArena 2019 este un eveniment sustinut de: Carrefour Romania, eMag, VTEX, Fan Courier, Mastercard, CustomSoft, Iulius Town, Metro, Answear.ro, Enterprise Concept, Filip & Company, La doi Pasi, Hervis, Leverage, ING, SAP, Colliers, JYSK, Danone, Cushman & Wakefield, Quik, Cris-Tim, Mondelez, Kik, Environ si Altex.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu