Piata de fashion din Romania va depasi in acest an valoarea de 18,5 miliarde lei, potrivit estimarilor Fashion Days. Surpriza vine insa din fruntea topului, unde este situat Pepco, discounter care vinde pe langa fashion si articole home & deco si care va depasi anul acesta vanzari de 1,2 miliarde lei in cele peste 250 de magazine din Romania.

Piata de fashion din Romania este una extrem de dinamica si competitiva, cu cresteri de aproximativ 10% anual, dupa cum wall-street.ro a scris aici si aici.

Pentru 2019, Euromonitor International estimeaza o crestere a pietei de 7%, de altfel cea mai mare crestere din UE, dar reprezentantii Fashion Days prognozeaza ca piata de fashion se va majora anul acesta cu 9%.

“Avem o piata in care vin tot mai multi playeri, focusati atat pe offline, cat si care incep in online. Noi la Fashion Days am facut un top pentru 2019, in care am estimat cifrele de afaceri ale principalilor jucatori, comparativ cu 2018, unde avem cifrele oficiale de la Ministerul de Finante, pe care le-am mai ajustat noi pentru ca sunt retaileri care vand si echipamente sportive sau accesorii si decoratiuni de casa”, a declarat Robert Berza, general manager Fashion Days, in cadrul conferintei de presa Black Friday 2019 la Fashion Days.

Supriza in topul retailerilor de fashion: Pepco, lider

Astfel, potrivit estimarilor Fashion Days, liderul pietei de fashion in Romania este Pepco, retailer discounter care vinde atat articole de imbracaminte, cat si home&deco.

Surpriza consta in faptul ca Pepco este perceput mai mult ca un retailer din zona home & deco si mai putin ca unul de fashion, insa potrivit Fashion Days produsele din aceasta categorie reprezinta un procet mic comparativ cu cele din categoria de fashion.

Pepco va depasi anul acesta cifra de afaceri de 1,2 miliarde de lei, detin 250 de magazine in Romania si un plan de extindere agresiv.

piata de fashion 2019

Top retaileri de fashion in Romania

Pentru multi H&M ramane liderul pietei de fashion, insa la fel ca Pepco si retailerul suedez vinde accesorii si decoratiuni sub brandul H&M Home. Reprezentantii Fashion Days spun insa ca H&M se va mentine pe pozitia secunda, “la bataie” cu brandul de Fashion Zara.

La nivel de grup insa Inditex, care detine pe langa Zara alte 6 branduri, este lider de piata, insa la nivel de branduri Pepco conduce topul.

Fashion Days, in top 10 jucatori in 2019

Robert Berza estimeaza o cifra de afaceri de 320 milioane de lei pentru Fashion Days in 2019, in crestere de la 249 milioane de lei din 2018, fapt ce il propulsa in top 10 jucatori de fashion din piata romaneasca.

“Anul trecut nu eram in top 10, noi estimam ca vom fi al 10-lea jucator in 2019. Cifra de 320 milioane lei este estimata pentru primele 10 luni, pentru lunile noiembrie si decembrie suntem in forecast. Avem un ritm de crestere de 29%, pe o piata in crestere cu 9%, noi zicem ca am luat market share si e motivul pentru care am ajuns de pe locul 12/13 pe 10.”, spune seful Fashion Days.

Sursa foto: tartanparty/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri