Linia face parte din gama Newletics, cuprinde articole sportive pentru barbati si femei si este prima colectie marca proprie Kaufland. Gama contine tricouri, jachete, pantaloni scurti, colanti, bustiere si pantofi sport, disponibile in culorile kaki, roz, pana la negru, culori obtinute din vopsele naturale. Imbracamintea este din poliester reciclat, iar poliesterul este certificat Global Recycle Standard (GRS).

In fabricarea hainelor sunt folosite intre 10 (pentru un tricou) si 15-20 de PET-uri reciclate (pentru colanti). Ele sunt colectate din oceane, curatate, tocate, topite si apoi trase pe fir.

Ambalajul este, de asemenea, sustenabil, pentru confectionarea lui fiind utilizata hartie reciclata si o cantitate redusa de cerneala.

La inceputul lunii ianuarie, clientii magazinelor Kaufland vor gasi promotii speciale pentru aceste produse.

Ne-am propus ca in urmatorii ani sa producem din fibre sintetice obtinute prin reciclare 10% dintre articolele de imbracaminte si incaltaminte”, a declarat Valer Hancas, director Corporate Affairs si Comunicare la Kaufland Romania.

Drumul productiei inovatoare: de la PET la tricou

Pentru realizarea unui tricou sport din poliester reciclat, de exemplu, sunt necesare circa 10 PET-uri, iar in cadrul procesului de productie, toate articolele sunt confectionate pe baza urmatorului mecanism:

1. Se colecteaza din oceane deseurile in Taiwan, cu indepartarea etichetelor si a capacelor in prealabil
2. Se compacteaza sticlele, dupa care se deshidrateaza si se polimerizeaza
3. Se obtin granulele din PET si mai apoi firul din PET
4. Se produc articole textile din firul obtinut

Multumita acestui procedeu, cantitatea de energie utilizata si emisiile de CO2 produse sunt reduse cu 50%. Mai mult decat atat, prin reciclarea PET-urilor si deseurilor din material plastic se stopeaza total folosirea petrolului brut in confectionare, iar dupa purtare toate hainele pot reintra in ciclul de reciclare, ceea ce asigura continuitate activitatii sustenabile.

Lansarea noii game este parte din strategia la nivel de grup, REset Plastic, care abordeaza problematica plasticului. In cadrul sectiunii REduce, grupul are ca scop economisirea plasticului in procesele interne. De asemenea, REdesign are sarcina de a concepe ambalaje reciclabile cu continut redus de plastic. La sectiunea Recycle, grupul Schwarz dezvolta sisteme de colectare, sortare si reciclare, pentru a inchide circuitele de deseuri ce pot fi valorificate. REmove se ocupa cu optiunile de inlaturare a plasticului din mediul inconjurator, iar la sectiunea REsearch, grupul investeste in cercetare si dezvoltare pentru a gasi solutii viabile pentru evitarea utilizarii plasticului.

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajati in 8 tari si o retea de 127 de magazine in Romania.