Grupul Capri și-a terminat anul financiar chiar în mijlocul crizei coronavirus, la 28 martie. În ultimul trimestru, vânzările grupului de lux au scăzut cu 11,3%, iar dacă în anul anterior înregistra un profit de 19 milioane de dolari, în anul financiar tocmai încheiat compania a ieșit în pierdere cu 551 milioane de dolari, potrivit retaildetail.eu.

În continuare compania estimează pierderi, chiar mai mari: pentru trimestrul de la finalul lunii iunie, Capri Holdings preconizează o scădere a vânzărilor cu până la 70%. Deși vânzările se situează acum în jurul a 50%-70% din nivelul anului anterior, în mod special datorită pieței din China, vânzările din magazinele recent deschise sunt la pământ.

Prin urmare, grupul de lux ia în considerare să închidă 170 de locații fizice în următorii doi ani. CEO-ul Michael Kors consideră că până când nu va exista un vaccin este puțin probabil ca consumatorii să viziteze magazinele la fel ca înainte de pandemia de coronavirus. Prin această măsură, Capri "salvează" 120 milioane de euro în noul an financiar și estimează că ar putea redeveni profitabilă în prima jumătate a anului 2021.

În ultimul trimestru, la finalul lunii martie, brandul Jimmy Choo avea cea mai slabă performanță din rândul brandurilor deținute de Capri, cu vânzări în scădere cu 23% și o pierdere de 23 milioane de dolari. Michael Kors, pe un trend descendent de ceva vreme, înregistra vânzări în scădere cu 18,4%.

Sursa foto: Sergio Monti Photography/Shutterstock