„Business-ul a pornit de la o nevoie pe care o aveam eu și ceilalți fondatori: este foarte obositor să alegi din zeci sau sute de produse disponibile în online. La shopping nu aveam neapărat timp să mergem și nu puteam spune că era o plăcere. Așa ca ne-am gândit că ar trebui să existe o variantă mai simplă, mai ușoară prin care ne cumpăram haine fară a fi nevoie de a te duce în magazin. Așa a apărut The Outfit în luna noiembrie anul trecut”, a declarat într-un interviu acordat pentru wall-street.ro Ciprian Dudulea, co-fondator și CEO The Outfit.

Cei trei prieteni (FOTO) au investit inițial 50.000 de euro din surse proprii și au reușit ulterior să atragă 300.000 euro de la investitori privați, rundă de finanțare pre-seed pe care doar ce au închis-o.

Înscrie-te AICI la conferința retailArena: A Game of the Future și află cele mai noi informații din industrie și sfaturi de la profesioniștii din piață.

(De la stânga la dreapta: Ciprian Dudulea, Horia Stupu și Şerban Buliga)

Deși, în prezent, serviciul se adresează doar femeilor, inițial ar fi trebuit să ofere și îmbrăcăminte pentru bărbați. Ciprian a descoperit că a existat o nevoie mai mare din partea femeilor și așa au decis să se concentreze pe această direcție cel puțin în primii doi ani de activitate.

„Inițial credeam că produsul se potrivește mai bine bărbaților, dar când intervine partea de consiliere, de a avea acces la recomandările unui stilist vestimentar care îți analizează corpul și îți compune o ținută, se pare că femeile au văzut mult mai multă valoare”, spune acesta.

Pentru a putea încerca serviciul de personal styling, utilizatorul trebuie să își creeze un profil pe site-ul The Outfit, răspunde la câteva întrebări despre preferințele sale vestimentare, mărimile și alege dintr-o serie de poze. Pe baza acestor elemente, se creează un profil cât mai potrivit cu preferințele clientului.

„Lucrăm acum la un algoritm care să aloce comenzile stiliștilor potriviți in functie de preferintele & profilul clientului. Ne concentrăm momentan pe dezvoltarea unei aplicații interne de product recommendation care să ajute stiliștii să ia decizii cât mai bune și cât mai rapide pentru fiecare client”.

Câți bani alocă femeile pentru haine

Clienții care nu vor să păstreze toate hainele le pot returna gratuit. Taxa pentru a putea primi comanda este de 49 lei, bani care se vor reduce din prețul unui obiect, în cazul în care un articol vestimentar a fost pe placul tău și ai vrea să îl oprești. Mai mult, pentru a te asigura că stilistul îți va trimite de fiecare dată hainele potrivite, vei putea oferi feedback pentru produsul respectiv.

Ciprian spune că există haine pentru toate buzunarele, prețurile pentru un produs încep de la 150 lei și pot ajunge și până la 800-900 lei. Bugetul mediu per produs este de 240 lei. În prezent în aplicație sunt deja peste 40 de branduri de fashion.

„Profilul consumatorului The Outfit sunt femeile în vârstă de 25-50 de ani, care nu au timp sa meargă la shopping. Sunt preponderent mame care vor să fie în pas cu moda și simt nevoia de recomandările unui stilist”, precizează antreprenorul.

The Outfit ar putea ajunge și în Ungaria anul viitor

Ciprian spune că vor să mai atragă o nouă rundă de finanțare pe care doresc să o închidă la finalul anului.

„În principiu, vrem să folosim investiția pentru a crește accelerat business-ul și pentru a deschide noi piețe. În mare parte investiția va merge în tehnologie, în aplicațiile interne pentru a ajuta stiliștii să ia decizii cât mai potrivite”.

Cei trei antreprenori au în plan să ajungă în Ungaria. Aceștia i-au ales pe vecinii noștri din motive logistice, putând livra dintr-un singur depozit, cel din București, fără a fi nevoiți să deschidă o nouă locație în Ungaria.

„Viziunea noastră este să cunoaștem întreaga garderobă a clienților pentru a le putea recomanda ținute cât mai potrivite pentru fiecare eveniment și ocazie din viața lor. Vrem să ne extindem în mai multe țări din Europa. De asemenea, avem în plan să acoperim mai multe segmente pentru femei, cum ar fi mărimile plus size sau introducerea unei noi categorii de articole de încălțăminte”, spune Ciprian

Sursa foto: Compania