Abia ne-am obișnuit cu mașinile încărcate de la priză și ne pregătim deja pentru viitorul pas: priza încărcată de la mașini. Volkswagen vine cu tehnologia V2H, încărcarea bidirecțională, prin care mașinile electrice vor putea funcționa practic ca o baterie. Când o vom vedea pusă în practică?
Producătorul german VW a acționat încărcarea bidirecțională la cele mai noi modele electrice ale sale. Ultimul update de Software 3.5 de pe mașinile noi cu baterii de 77 kWh permite practic încărcarea casei de la mașină în Europa, scrie Autoweek. O locuință cu un consum mediu de 15 kWh/zi s-ar putea alimenta timp de două zile, iar una din România, unde consumul mediu e în jurul a 130 kWh pe lună, chiar și mai mult de o săptămână.
Nu e însă atât de simplu. În primul rând, e vorba doar de modele noi și cu cel mai nou software, iar bateria nu poate fi descărcată sub 20%. De asemenea, nu e suficient să o priză în casă; este nevoie de o stație de încărcare mai avansată, care poate deveni un ”smart wallbox”. Momentan, sunt compatibile doar câteva modele de la Ohme și Hager. În multe state, inclusiv la noi, e însă nevoie și de aprobarea echipamentelor respective.
Deși Volkswagen a anunțat că tehnologia este disponibilă clienților săi, compania recunoaște că momentan face teste, atât la Wolfsburg cât și în Suedia. Trebuie precizat și că germanii nu sunt singurii care lucrează la o astfel de tehnologie – KIA a lansat ceva similar, poate chiar mai avansat. Hyundai, Volvo sau Ford sunt și ei în competiție (Ford are Intelligent Backup Power, de pildă).
Prosumatorii ar putea folosi bateria mașinii electrice ca stocare
Volkswagen susține că prosumatorii ar putea beneficia de tehnologia sa prin intermediul stațiilor încărcare. Practic, mașinile electrice ar putea fi folosite ca formă de stocare a surplusului de energie produs de panourile solare, stația de încărcare funcționând ca invertor. De asemenea, i-ar putea ajuta pe cei cu contoare smart să își optimizeze consumul, stocând energie pentru intervalele când cererea este mare și prețurile sunt sus.
Producătorul german plănuia introducerea acestei tehnologii încă din primăvara lui 2022. Ea va fi disponibilă pe toate modele ID cu baterie de 77 kWh odată cu update-ul Software 3.5. Potrivit Electrek, viteza de descărcare (din baterie în rețeaua casei) va fi de 10 kw.
Sursa foto: www.volkswagen.co.ukIn lipsa unui acord scris din partea InternetCorp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Volkswagen lansează tehnologia prin care îți încarci casa de la mașină. Cum i-ar ajuta pe prosumatori.