Conform studiului ThreadUp, achiziționând o singură piesă vestimentară second-hand, reducem cu 3,8 kilograme emisia de CO2 în atmosferă, cât ar genera producția unei piese vestimentare noi similare. Aplicând această statistică la cele 6 milioane de haine și accesorii ce au fost, estimativ, cumpărate la noi în țară doar prin rețeaua Humana People to People, se ajunge la un total de aproape 23 de milioane de kilograme de gaze CO2 care nu au mai poluat mediul înconjurător.

Producția de haine noi este poluantă și din punctul de vedere al consumului de apă. Jeanșii sunt, de exemplu, piesele vestimentare care necesită o cantitate de apă cu care un om ar putea trăi cinci ani.

”Conform cifrelor oferite de Parlamentul European, producția de noi materiale textile necesită un consum anual de apă enorm, de 93 miliarde de m³, care ar fi suficient pentru nevoile domestice a peste 1,7 miliarde de oameni. Doar producția unui singur tricou necesită 2700 de litri de apă, cu care un om ar trăi 2 ani și jumătate. Pentru o pereche de jeans se consumă chiar și 10 tone de apă potabilă, cât i-ar ajunge unui om să trăiască timp de 5 ani. 60% din această cantitate este necesară doar cultivării bumbacului, sursă pentru noi materiale textile. Așadar, cu cât cumpărăm mai multe haine noi, cu atât punem presiune pe creșterea producției altora, iar tot acest proces este poluant și contribuie la accelerarea schimbărilor climatice”, explică Rodica Bulăceanu, reprezentant al Organizației Humana People to People.

Europenii au devenit din ce în ce mai conștienți de acest impact negativ al industriei textile, astfel că a crescut vertiginos procentul celor care preferă să achiziționeze haine second-hand. Și în România există același trend. Conform unui sondaj efectuat de Statistica Research Department, citat de Humana People to People, 56% dintre români au achiziționat anul trecut haine din magazine second-hand.

În plus, întregul profit rezultat din vânzarea hainelor second-hand, colectate, sortate și redistribuite de organizația Humana People to People, inclusiv în magazinele sale din România, este direcționat către susținerea unei serii de programe de dezvoltare socială și de combatere a schimbărilor climatice la nivel global.

Sursa foto: Shutterstock