Proiectul sprijină obiectivele de decarbonizare ale PepsiCo Positive (pep+), întrucât PepsiCo urmărește să atingă un nivel net-zero până în 2040 și reprezintă o investiție locală de 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice, cu o capacitate instalată combinată de 1.700 kWp și cu un potențial de a genera peste 1.300 MWh de energie electrică verde pe an. Se estimează că utilizarea acestor panouri fotovoltaice va duce la o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone, ceea ce echivalează cu beneficiul plantării a peste 15.000 de copaci.

PepsiCo evaluează posibilitatea de a instala panouri fotovoltaice în toate clădirile companiei din România.

În prezent, PepsiCo România are un portofoliu variat de băuturi (Pepsi, Prigat, 7UP, Mirinda, Evervess, Gatorade, Lipton), dar și de snacksuri (Lay’s, Star, Doritos). Produsele provin din cele fabricile deținute de PepsiCo în România: Star Foods SNACKS, în Popești-Leordeni, Dragon Beverage în Dragomirești și fabrica din Covasna, acolo unde sunt îmbuteliate sucuri carbogazoase și necarbonatate, precum și apă minerală.

"Pe lângă faptul că determină o productivitate net-zero, investiția în panouri fotovoltaice aduce și avantaje economice. Producția proprie de energie electrică ne permite să reducem costurile în comparație cu achiziția de la rețea”, a declarat Daniel Drăgușin, East Balkans Supply Chain Director, PepsiCo.

În ceea ce privește flota sa, PepsiCo a atins un procent de 80% de vehicule hibride la sfârșitul anului trecut.

PepsiCo operează în România de peste 30 de ani. În ultimul deceniu, compania susține că a investit direct 320 de milioane de dolari în România. Spre exemplu, noua linie de producție automatizată instalată în 2023 în fabrica de băuturi produce acum până la 1 milion de sticle pe zi, utilizând simultan cu 30% mai puțină energie decât vechea linie convențională.

Sursa foto: PepsiCo