Motorul are 67 CP, acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 15,9 secunde, viteza maxima este de 130 km/h. Transmisia este automata cu o singura treapta de viteza.

Am apreciat autonomia precisa a modelului electric C-Zero, avea afisat 45 km, dupa 3 km parcursi arata 42 km. La o masina electrica cel mai important este ca autonomia sa nu te insele, pentru ca nu poti alimenta oriunde, trebuie sa ajungi la o priza si nu gasim asa peste tot, doar la birou sau acasa. Dupa o incarcare completa autonomia este de 150 km.

C-Zero a fost conceput pentru a facilita mobilitatea urbana prin dimensiunile sale compacte, incarcarea rapida a bateriei. Autonomia este suficienta pentru calatoriile prin oras.

Este bine sa nu auzi motorul unei masini, insa este enervant cand il pornesti, dai la cheie si nu simti si nu auzi nimic, vezi doar ca scrie la bord Ready, semn ca motorul merge. Ai un sentiment ciudat, ai impresia ca masina e oprita si nu va pleca dupa loc.

In mers masina este foarte silentioasa, insa daca depasesti 70 km/h incepe sa se auda un zgomot de aerodinamica. Nu cred ca ar deranja pe cineva intrucat masina este pentru oras, deci rulam la viteze mici.

Afisajul de bord indica pe langa informatiile conventionale si informatii cu privire la utilizarea bateriei prin intermediul unui cadran care se achiveaza in momentul in care vehiculul este pornit. Cadranul include: o zona de albastru inchis care indica faptul ca bateria se incarca, o zona verde care indica un stil de condus economic.

Instrumentul standard ce indica nivelul de carburant este inlocuit de un indicator de incarcare a bateriei. Cand nivelul minim energie este atins, la putin timp dupa ce soferul este alertat, utilizarea accesoriilor este redusa in scopul de a extinde perioada de condus cat mai mult posibil.

Citeste si:

Modelul isi recupereaza energia in timpul decelerarii si franarii pentru a incarca bateria. Cantitatea energiei recuperate depinde, printre altele, de viteza vehiculului si de forta exercitata asupra pedalei de frana. Chiar daca frana nu este folosita, atata timp cat pedala de acceleratie nu este apasata, baterie se incarca.

Pentru o manevrare mai usoara si demararea in panta, modelul este echipat cu un sistem ce impiedica alunecarea in jos, ca cel al masinilor automate.

C-Zero are o singura echipare, High Line. Modelul are in standard, aer conditionat automat, scaun sofer incalzit, airbag-uri frontale, laterale si cortina, oglinzi electrice, geamuri fumurii, computer de bord, ABS, AFU, EBD, ESP, 4 geamuri electrice, casetofon MP3. Capacitatea portbagajului este de 166 litri.

Masina are 3,48 metri lungime. Citroen vrea sa vanda 4.000 de C-Zero la nivel european in 2011.

Modelul este dezvoltat in colaborare cu Mitsubishi Motors Corporation (MMC).

Citroen spune ca masina este perfecta pentru companii. Costul este de 1,50 euro/ 100 km.

Bateria lithium-ion este montata in centrul vehiculului. Proprietarii isi pot conecta cablul de alimentare la priza de 220V. O incarcare completa necesita 6 ore cu o sursa de current de 16A (in Franta), sapte ore pentru cele de 13 A (UK) si noua ore pentru cele de 10A (Suedia). Folosind o statie externa pentru o reincarcare rapida, furnizand o singura faza de current de la 125A la 400 V pentru o putere de pana la 50 kWh. O sesiune de incarcare de 80% necesita doar 30 de minute.

Bateriile sunt proiectate pentru a trece prin 1.500 de cicluri de incarcare-descarcare.