Anul acesta, ruta aleasa a fost Bucuresti-Cheia-Brasov-Bucuresti.

Am condus pentru prima data un Porsche, o marca care ma asteptam sa fie premium, insa autoturismele sunt cu o clasa peste, sunt intre premium si lux. Indiferent ca esti la volanul unui SUV diesel, intr-o limuzina sau intr-o decapotabila, te simti la fel de bine. Chiar daca un model costa sub 60.000 euro, iar altul sare de 120.000 euro, calitatea este aceeasi, senzatiile sunt la fel de tari.

Pana si cel mai slab motor Porsche, de 255 CP, este in stare sa duca modelul cabrio Boxter de la 0 la 100 km/h in 5,9 secunde, iar pretul decapotabilei nu este exagerat, 53.000 euro cu TVA.

Drive testul organizat de Porsche cu zece masini ne-a oferit sansa de a vedea de ce e in stare marca germana, renumita pentru sportivitate. In drum spre Cheia am putut testa puterea masinilor, stabilitatea in curbe, acceleratia in linie dreapta, franarea la viteze mari, toate trecute cu note mari de marca germana.

Dezavantajele unui Porsche 911, spatiul mic pentru bagaje, garda joasa la sol, pretul ridicat pentru unele motorizari, dispar in momentul in care esti la volan si apesi pedala de acceleratie pentru doar 4,9 secunde, ca sa ajungi la 100 km/h.

Porsche 911 poate fi condus in trei feluri: Normal, Sport si Sport Plus. Daca butonul Sport nu ti-a dat destula putere, poti sa incerci Sport Plus, care la o apasare in forta te lipeste de tetiera si la 150 km/h, iar daca franezi retrogradeaza imediat si se pregateste pentru o eventuala acceleratie.

Citeste si:

Nu a menajat nimeni masinile, toti am condus pe modul Sport Plus, incercand sa ne tinem dupa pilotul german care conducea un Cayenne S, iar consumul pe care ni-l afisa computerul de bord era de 12-13 litri extraurban, un consum mic avand in vedere performantele modelelor.

In afara de SUV-ul Cayenne modelele Porsche aveau transmisia automata PDK (Porsche Doppelkupplung) cu 7 trepte, cea mai rapida cutie de viteze incercata pana in prezent. Schimbarile de trepte erau facute foarte rapid si precis, fara sa fie intrerupta puterea.

Modelele care m-au impresionat cel mai mult au fost 911 Carrera (tractiune spate - 345 CP) si 911 Targa 4S (tractiune integrala - 385 CP), ambele accelerau de la 0 la 100 km/h in 4,9 secunde, insa pretul este pe masura 94.000 euro cu TVA, respectiv 124.000 euro cu TVA.

M-am intrebat mereu cum este Cayenne, SUV-ul Porsche, cel mai vandut model al marcii germane. De ce isi cumpara romanii Porsche SUV. Am aflat raspunsul, am fost in locul lor pentru cateva minute. Masina este deosebit de silentioasa, atat motorizarea pe benzina, cat si cea diesel, este confortabila si stabila pe viraje. Acceleratia nu este precum in modelele sport, insa este decenta, 0-100 km/h in 7,6 secunde pentru Cayenne Diesel 245 CP (68.000 euro cu TVA) si 0-100 km/h in 5,9 secunde pentru Cayenne 400 CP (83.000 euro cu TVA).

O alta surpriza placuta a fost Panamera 4S (115.000 euro cu TVA), un model al carui interior aduce a Cayenne, o masina in care la volan te simti sofer, in dreapta bodyguard, iar pe bancheta din spate director. Panamera 4S accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5 secunde.

Porsche iti ofera doua masini intr-una singura, doua stari de spirit diferite: liniste si confort la viteze mici, sunet de evacuare si adrenalina la viteze mari.