"Industria auto din SUA s-a realiniat dupa recesiune si este acum mai flexibila si mai puternica, iar acest lucru trebuie sa se intample si in Europa, unde exista capacitate in exces de circa 35%. Este nevoie de o reforma pan-europeana, pentru ca in timpul crizei tarile si-au protejat companiile", a spus Odell, intr-un discurs la un summit al sectorului auto organizat de Asociatia Producatorilor si Dealerilor Auto din Marea Britanie.

Profitabilitatea constructorilor auto americani a crescut in ultimele luni, dupa ce in ultimii patru ani vanzarile acestora au scazut. Evolutia pozitiva a fost sustinuta de reducerea capacitatii si numarului de angajati.

"Recuperarea economiei europene va fi foarte, foarte lenta, iar aceasta situatie va fi valabila si pentru sectorul auto. Capacitatea de productie prea mare este problema si nu cred ca ar putea fi rezolvata prea curand", a afirmat directorul general al Ford Europa.

Cheltuielile scazute de consum in Europa si Statele Unite, precum si perturbarile in livrarile de componente din Japonia, au afectat producatorii auto, care se bazeaza tot mai mult pe pietele emergente, intre care China si Rusia, pentru a creste vanzarile.

Citeste si:

Odell si-a exprimat ingrijorarea in privinta intentiilor Comisiei Europene de a limita, pana in 2050, doar la autovehiculele electrice dreptul de a circula in centrul oraselor. Propunerea vizeaza injumatatirea traficului de autovehicule pe baza de combustibili fosili in centrele urbane pana in 2030 si excluderea masinilor pe benzina si motorina din 2050.

"Daca numai o parte din acest proiect devine realitate, va trebui sa discutam despre cum vom concedia mii si poate chiar milioane de angajati", a spus Odell.

In Romania, Ford a preluat Automobile Craiova in 2007. Iin primele patru luni ale acestui an fabrica din Romania a Ford a produs aproape 3.000 de unitati.