"Eu raman la ideea de a introduce o taxa de poluare cu ocazia inmatricularii masinii in Romania, dar, in comitetul interministerial, am discutat si despre o alta varianta: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxa anuala care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare", a spus ministrul Mediului, citat de Mediafax.

Borbely a refuzat sa dea detalii suplimentare despre propunere, evitand sa spuna cui a apartinut ea si de cand ar urma sa inlocuiasca actuala taxa de poluare platita la inmatriculare.

Proiectul de lege privind noua taxa auto prevedea, in forma redactata in 17 iunie, ca taxa sa fie redusa cu circa 30% de la 1 iulie 2011, data de la care sa inceapa si procedurile de restituire a unei diferente de bani catre proprietarii de masini deja inmatriculate in tara.

Citeste si:

Documentul a fost insa refacut prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fara sa fie avansat un alt termen, astfel ca momentul la care ar urma sa fie introdusa taxa auto redusa cu 30% si sa inceapa restituirea banilor a devenit incert.

In forma initiala, proiectul de lege stabilea restituirea unei diferente de bani pentru proprietarii de masini care au achitat taxa pe poluare in perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. In forma modificata, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa platita in intervalul 1 iulie 2008 si "data intrarii in vigoare a legii".

Pentru a intra in vigoare, proietul de lege privind noua taxa auto si restituirea banilor trebuie aprobat atat de Guvern, cat si de Parlament. Vacanta parlamentara incepe in luna iulie si va dura pana in septembrie, astfel ca dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot incepe cel mai devreme in toamna acestui an.