"Daca pe tot parcursul anului trecut au fost vandute 1,3 milioane de anvelope de iarna, anul acesta au fost livrate in numai noua luni aproape 1,5 milioane de unitati. Cresterea a avut loc, bineinteles, pe fondul intrarii in vigoare a actului normativ privind obligativitatea echiparii vehiculelor cu anvelope de iarna in conditii de drum cu polei, zapada sau gheata", a spus directorul de marketing al Michelin pentru Romania si Balcani.

Ponderea in piata a anvelopelor de iarna a ajuns in acest an aproximativ egala cu cea a cauciucurilor de vara.

Noile reglementari, care intra in vigoare incepand cu 1 noiembrie 2011, prevad sanctiuni pentru soferii care circula pe portiuni de drum acoperite cu polei, zapada sau gheata, fara a avea vehicule echipate cu anvelope de iarna (inscriptionate cu simbolurile M+S, fulg de zapada sau/si creasta unui munte stilizate).

Reprezentantii Michelin Romania estimau la inceputul acestei veri o piata totala a anvelopelor in acest an cu 11-12% mai mare fata de 2010, la circa 3,4 milioane de unitati.

Vanzarile locale de anvelope au crescut anul trecut cu 25% fata de 2009, la 3 milioane de unitati, pentru ca au fost reechipate autovehiculele cumparate in 2007-2008, perioada de boom economic.

Citeste si:

Grupul Michelin este prezent in Romania din anul 2001, iar in prezent detine trei fabrici - RomSteel Cord Zalau (care produce cord metalic, utilizat la fabricarea anvelopelor), Silvania Zalau si Victoria Floresti, judetul Prahova, ambele cu activitati de producere a anvelopelor.

In anul 2005, Michelin Romania a devenit centru regional pentru zona Balcanilor, coordonand, pe langa activitatea de pe piata locala, operatiunile din Albania, Bulgaria, Croatia, Bosnia si Hertegovina, Macedonia, Muntenegru si Serbia.

In prezent, compania franceza are in Romania 3.000 de angajati.