DaimlerChrysler isi ia marele risc in valoare de cateva sute de milioane de dolari de a aduce obraznicul Dodge pe piete exterioare Americii de Nord, pentru a alimenta profiturile.

Dodge, furnizorul a peste 50% din volumul de vanzari Chrysler din State si posesorul a 7% share de piata, doreste sa se pozitioneze peste ocean ca un produs tipic american pe care oricine si-l doreste asa cum au reusit brand-uri precum Coca-Cola, Apple, Levi's si Harley-Davidson.

Campania europeana va debuta in iunie odata cu lansarea Dodge Caliber, care se va pozitiona drept concurent direct cu Volkswagen Golf si Opel Astra, pe segmentul foarte competitiv al masinilor compacte.

Singura problema, conform spuselor Directorului de vanzari Chrysler - Thomas Hausch - in timpul unei prezentari din Spania, este ca "Dodge este aproape necunoscut in randul cunsumatorilor din Europa. In urma unor sondaje in care europenii erau pusi sa numeasca marci de masini, rezultatele nu au fost deloc imbucuratoare pentru Chrysler.

Totusi, compania sustine ca exista o numar de potentiali clienti cu o varsta medie de 39 de ani care iubesc marcile import, se uita la televizor noaptea tarziu, petrec mult timp navigand pe Internet si au un salariu mediu anual de 41,700E. Acest public tinta se pare ca nu are un brand care sa domione in preferinte pentru clasa compacta sau pentru SUV-uri, ceea ce pentru Dodge reprezinta o oportunitate pentru a le oferi masini diferite de cele ale prietenilor sau vecinilor.

Piata europeana de vest este cea mai mare piata din afara SUA din punctul de vedere al vanzarilor, cu peste 180,000 de vehicule vandute anul trecut.