Modalitatea de plata a fost stabilita de Guvern prin ordonanta de urgenta.

"Plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobanzile calculate pana la data platii integrale si cheltuielile de judecata, precum si alte sume stablite de instantele judecatoresti, devenite executorii pana la data de 31 decembrie 2015, se va realiza pe parcursu a 5 ani calendaristici, prin plata in fie care an a 20% din valoarea acestora", este decizia Guvernului.

In cursul acestui termen, orice procedura de executare silita se suspenda de drept.

Sumele de plata vor fi actualizate cu inflatia, iar graficul de plata a transelor anuale va fi stabilit de autoritati.

Aceeasi procedura va fi aplicata si pentru plata restantelor reprezentand titluri executorii deja emise si pentru care nu a inceput inca executarea silita.

Citeste si:

Saptamana trecuta, premierul Victor Ponta declara ca persoanele care au platit taxa auto vor primi banii inapoi, in urma deciziei definitive a Curtii de Justitie a Uniunii Europene, dar preciza ca Guvernul analizeaza modalitatea si durata de efectuare a operatiunii, in functie de restrictiile si posibilitatile bugetare.

Taxa auto instituita de Guvernul Romaniei in ianuarie 2012 contravine Articolului 110 al Tratatului de Functionare al Uniunii Europene, a stabilit Curtea de Justitie a UE, la intrebarile preliminare a doua instante romanesti.

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa de Guvern in luna aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte. In ianuarie 2012 a intrat in vigoare o noua taxa auto, inlocuind OUG nr. 50/2008 cu Legea nr.9/2012, care avea ca scop sa faca taxa pe poluare conforma cu Articolul 110 din TFUE.

De la 15 martie 2013, Guvernul a inlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formula de calcul a condus la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, pe principiul ca masinile vechi au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Timbrul de mediu se plateste o singura data la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere a titlului de proprietate, atat in cazul masinilor noi, cat si al celor second hand, pentru care nu a fost platita fosta taxa auto.