Romanii se pot mandri cu singurul centru complet de inginerie auto din Europa de Est si cel mai mare centru Renault din afara Frantei aflat la Titu in judetul Dambovita, locul unde sunt testate pentru a fi imbunatatite actualele modele Dacia, dar si viitoarele autoturisme, un loc bine pazit, unde nici un obiect de zbor nu are voie sa survoleze zona mai jos de 6 km.

Circuitul din Romania este identic cu cel din Franta are o lungime de 32 de km, noua tipuri de piste pentru a afla comportamentul autoturismelor in diferite moduri de rulare. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserie sau zonele de apa reproduc conditiile de rulare de pe sosele.

Dacia ne-a pus la dispozitie 30 de minute aproape toate modelele din gama pentru a le simti pe circuitul de viteza, la fel ca un inginer platit sa faca asta zilnic. Modele pe care le-am condus la Centrul Tehnic Titu au fost Sandero Stepway si Logan MCV. Ambele masini, cu motorizari diesel, au afisat un consum de 5,5 litri la 100 km/h desi treptele de viteza au fost schimbate tarziu.

Cele doua modele au avut acelasi comportament, in linie dreapta accelerau destul de bine daca schimbai tarziu treptele, iar in curbe la 90 km/h erai aproape la limita dupa cum se inclinau. Am fost avertizati inainte de a incepe testele ca viteza maxima in curbe nu trebuie sa depaseasca 110 km/h, iar in linie dreapta 130 km/h din motive de siguranta.

Noile modele arata mult mai bine, sunt mai bine asamblate, dar isi pastreaza aceeasi garda ridicata la sol si pozitia inalta la volan, cu scaune fara sprijin lateral, trasaturi pe care nu le prea gasim la alte autoturisme fabricate in prezent. Intr-un fel nu pot fi considerate dezavantaje, multe persoane tocmai de aceea aleg Dacia in locul altor marci auto.

Zona de testare este identica cu cea din Franta pentru ca daca se doreste continuarea testelor in strainatate, sa nu fie o diferenta de rezultate, ci o completare a testelor. Renault are astfel de centre in Franta la Aubevoye si Lardy.

Centrul Tehnic Titu, situat pe fosta Baza Aeriana Boteni, are 350 de hectare de teren, 42.300 de metri patrati de cladiri si 450 de angajati rezidenti.

Renault a inaugurat in septembrie 2010 Centru Tehnic de Incercari Renault Technologie Roumanie de la Titu unde sunt realizate o parte din testele de vehicule si organe mecanice concepute de birourile de proiectare ale Grupului.

Centrul cuprinde peste 100 de bancuri de incercari destinate vehiculelor si componentelor permitand recrearea unor conditii de functionare extreme, cum ar fi rezistenta la frig sau simulator de expunere la soare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri