De-a lungul istoriei sale, Skoda Auto a produs 10.000.000 vehicule, primul automobil iesind pe poarta fabricii din Mlada Boleslav in 1905. Joi, 13 iulie, de pe linia de fabricatie a iesit masina aniversara, Octavia Combi Elegance 2.0 TDI de culoare argintie. Vehiculul cu numarul 10 milioane a fost donat "Centrul Ceh", organizatie aflata sub patronajul Ministerului Afacerilotr Externe din Republica Ceha si a carei misiune este de promovare a culturii si valorilor pe plan international prin reteaua de centre locale. Directorul centrului, Jan Bondy, a primit automobilul din partea presedintelui Consilului de Administratie Skoda Auto, Detlef Wittig, si a lui Horst Mhl, membru al Consiliului de Administratie, responsabil pentru productie si logistica.

La inceput, fabrica producea numai cteva sute de unitati din fiecare model. L&K - Skoda 110, fabricat in perioada 1925-1929, a fost primul model a caruit productie totala a depasit 1.000 vehicule. in anii urmatori au fost fabricate modele de succes, cum ar fi Popular (1934-1946), care a fost produsa si intr-o versiune sport - Monte Carlo, sau Skoda Superb (1934-1949), care - in 1935- a primit un premiu special pentru cel mai elegant automobil. Popular avea sa fie prima revolutie majora din punct de vedere tehnologic - in timp ce auotmobilele produse pana la mijlocul anilor '30 aveau sasiul in forma de cadru, modele ulterioare au avuit sasiu cu cadru central. In anii '50, incepand cu modelul Skoda 1200 (1952-1961), compania a produs numai caroserii metalice, iar primul vehicul cu o caroserie autoportanta a fost Skoda 1000 MB.





Modelul Skoda 1000 MB produs in perioada 1964-1969 a primit recunoasterea inca din primele faze ale dezvoltarii fabricatiei. Multumita rezultatelor din testele comparative internationale, a premiilor obtinute si, in special, a revolutionarului motor cu bloc din aluminiu, Skoda MB 1000 a devenit extrem de populara in total fabrica a produs 443.141 unitati din acest model. Noul model 1000 MB a fost motivul pentru care compania aproapa ca a dublat suprafata uzinei din Mlada Boleslav. Productia automobilului a fost inceputul unei noi ere a masinilor cu motor amplasat in spate, care au fost produse pna in 1990. in acest interval, uzina a produs, printre altele, Skoda Octavia si Skoda Felicia (1959-1971, respectiv 1959-1964), care aveau sa fie readuse in fabricatie peste cteva decenii.

Cele mai bine vandute modele din istoria companiei au fost Skoda 105-120 (inclusiv modelele Rapid, Garde si 130), produse in perioada 1976 - 1990 (in total, 2.008.740 vehicule) si Skoda Favorit (1987-1995, total: 1.077.136 unitati). Favorit a fost dupa mult timp, prima masina cu motorul amplasat frontal, primul model cu tractiune pe puntea fata si ultimul produs inainte de fuziunea cu Volkswagen Group (1991). Apoi a urmat Felicia (1.420.441 vehicule fabricate in perioada 1994-2001), iar in prezent se produc Fabia, Octavia si Superb (pna acum, de pe linia de fabricatie au iesit peste trei milioane de vehicule).

Fuziunea cu Volkswagen Group a fost un moment crucial in istoria Skoda. Pronind de la un singur model, 170.000 vehicule pe an si exporturi in 30 de tari - in principal, in Europa Centrala si de Est -, compania a reusit sa-si tripleze productia, iar oferta actuala cuprinde patru modele. Peste cinci milioane de vehicule cu faimoasa emblema a Sagetii inaripate au fost produse de la achizitionarea Skoda de catre Volkswagen. Compania are fabrici atat in Republica Ceha (Mlada Boleslav, Kvasiny, Vrchlab), cat si peste hotare (Bosnia-Hertegovina, Ucraina, India si Kazahstan) si urmeaza sa deschida linii de productie si in Rusia si China, indeplinindu-si astfel strategia pe termen lung de extindere internationala. In acest an, Skoda se asteapta sa depaseasca nivelul de o jumatate de milion de vehicule (produse si vandute).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri