Suzuki Vitara nu este o masina frumoasa, dar liniile robuste, luminile de zi de tip LED si grila impunatoare o fac cel putin interesanta. Impresioneaza, de asemenea, prin tinuta de drum, jucausa, dar in acelasi timp precisa. Greutatea redusa - sub 1.100 kg pentru versiunea pe benzina fara sistem 4x4 - si servodirectia foarte usoara te indeamna la distractie.

De altfel, faptul ca japonezii au reusit sa creeze un mic SUV cu o greutate de berlina se simte foarte pronuntat la consum, care putem spune dupa 3 zile de condus ca este spectaculos pentru o masina pe benzina. Cu modelul testat, Vitara S Allgrip (4x4), cu 140 de cai putere, am reusit sa mentinem consumul mixt sub 8 litri la suta, in conditiile in care am avut si reprize bune in modul sport. Greutatea redusa pentru un crossover 4x4, de numai 1.210 kg, face ca motorul sa fie cu adevarat vioi in oras, cu sau fara modul sport.

Acceleratia nu impresioneaza, fiind in jurul cifrei de 10 secunde la suta de kilometri, insa vei ramane cu sentimentul unui condus placut si a vioiciunii in trafic.

Pe langa consum, dotarile sunt cu adevarat punctul forte al unui Suzuki Vitara, acestea fiind peste medie raportat la concurentii din clasa. Imediat cum treceti de modelul de baza (Vitara 1.6 Passion 2WD - 15.100 euro), vei avea parte de:

  • Clima
  • Sistem multimedia cu ecran de 7 inch + conectivitate smartphone + Bluetooh + USB + slot SD card
  • Camera de mers inapoi
  • Cruise Control
  • Oglinzi retrovizoare exterioare incalzite si actionate electric
  • Jante aliaj
  • 7 airbag-uri, inclusiv pentru genunchi la sofer
  • Sistem de asistenta la pornirea din rampa, ABS + EBD + ESP
  • Functie de asistare la franare
  • Sistem Start-Stop

Suzuki Vitara S - test drive

Pentru Vitara S Allgrip, al carei pret incepe de la 20.050 euro, mai primesti tapiteria mixta (piele ecologica si piele intoarsa), sistemul de navigatie, un sistem de pornire al motorului fara cheie, sistemul de asistenta la coborarea in panta (Hill Descent Control), dar si o grila fata sport.

Pentru inca 1.500 de euro puteti adauga cutia automata, ceea ce ridica pretul Vitara S Allgrip la 21.600 euro cu TVA, cu destul de mult sub pretul mini SUV-urilor europene cu pretentii, comparate la dotari similare.

Citeste si:

Punctul slab al oricarei Vitara este insa interiorul. Desi placut la vedere, interiorul este dominat de plastice tari, care te duc cu gandul la un site de Internet din anii 2000. Acestea lasa impresia de ieftin, insa daca nu puneti mare pret pe estetica se vor dovedi mai rezistente la trecerea timpului. Spatiile de depozitare sunt numeroase si nu veti avea nicio problema sa gasiti loc mai multor sticle de apa, telefonului si portofelului.

Tinuta de drum off-road, pe care am testat-o insa doar pe drumuri de tara si de padure, este exemplara. Suspensia se mentine confortabila pe teren semi-accidentat, ceea ce reprezinta un mare avantaj pe macadam si drumuri neasfaltate. Garda la sol de 18,5 cm, decenta pentru un crossover, nu va va permite insa sa abuzati de acest mic SUV pe trasee cu adevarat accidentate.

Suzuki Vitara are concurenti puternici pe piata romaneasca, de la rivalii autohtoni (Duster si Ford Ecosport), la fratii asiatici (Mazda CX3, Nissan Juke sau Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson) si concurentii europeni (Renault Kadjar, Citroen C4 Cactus, Opel Mokka sau Skoda Yeti).

Suzuki Vitara S - test drive

Date tehnice: Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip

Motor - 1.373 cmc benzina
Transmisie manuala - 6+1 trepte
Putere maxima (cp/rpm) - 140 / 5.500
Cuplu maxim Nm (rpm) - 220 / 1.500 - 4.000
Viteza maxima (km/h) - 200
Acceleratie (0-100km/h) - 10,2
Consum carburant urban - 6,3 l /100 km
Consum carburant extra urban - 5 l /100 km
Consum carburant combinat - 5,4 l /100 km
Lungime - 4,17 metri
Latime - 1,77 metri
Inaltime - 1,61 metri
Emisii CO2 g/km - 127 g/km