Renault va aduce in Romania tot procesul de fabricatie al automobilelor si va angaja 3.000 de persoane care se vor ocupa inclusiv de partea de design si cercetare
Romania capata o tot mai mare importanta in afacerile constructorului francez de automobile Renault. Dupa ce a investit sute de milioane de euro la uzinele Dacia de la Pitesti pentru constructia modelului Logan, Renault are in plan constructia unui centru de cercetare in tara noastra, unde in viitor vor fi proiectate viitoarele modele ale companiei.

Grupul francez intentioneaza sa aduca in Romania tot procesul de fabricatie al automobilelor, activitatea urmand sa se desfasoare intr-un centru din localitatea damboviteana Titu. Anuntul a fost realizat de purtatorului de cuvant al Guvernului, Oana Marinescu, care a precizat in noul centru va fi realizata inclusiv partea de design si de cercetare,

Renault intentioneaza sa angajeze aproximativ trei mii de ingineri si tehnicieni la centru de la Titu, investitia totala urmand sa se ridice la 450 milioane de euro. Investitia va fi realizata in trei faze, cu finalitate in 2015.

Oana Marinescu a mai anuntat ca Executivul a decis infiintarea unui grup de lucru care va colabora cu Renault, astfel incat proiectul companiei sa beneficieze de sprijinul autoritatilor centrale si locale. Grupul va fi condus de consilierul premierului Tariceanu pe probleme economice, Alexandru Ene si va fi alcatuit din reprezentanti ai ministerelor si ai autoritatilor locale.

Scopul grupului de lucru e ca reprezentantii companiei sa fie sprijiniti sa parcurga toate etapele cat mai rapid cu putinta, astfel incat calendarul investitiilor sa fie respectat in totalitate a afirmat Oana Marinescu, citata de NewsIn. Ea a precizat ca Executivul "este dispus" inclusiv sa acorde ajutoare de stat in scopul realizarii investitiei, dar numai in conformitate cu normele europene referitioare la ajutorul de stat.

Succesul Logan

Dacia este lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 71.329 de autovehicule in perioada ianuarie-august, urmat la mare distanta de Daewoo conform datelor APIA. Cota de piata a producatorului pitestean in primele opt luni ale anului a fost de 37,8%, in scadere fata de cele 45,2% din piata pe care le avea in intervalul ianuarie-august 2005, cand a vandut 75.943 de unitati.

Dacia a vandut peste 25.000 de masini Logan in statele Uniunii Europene in primele opt luni ale anului, de sase ori mai mult decat in perioada similara a lui 2005, conform statisticilor remise Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Conform statisticilor ACEA, in intervalul ianuarie-august au fost inmatriculate 25.337 de autoturisme Dacia Logan in UE, in comparatie cu 4.417 in primele opt luni din 2005, cand exporturile Logan erau abia la inceput.

Dacia are in prezent o cota de 0,3% din piata UE, unde numarul total al inmatricularilor de masini a depasit cifra de 10,4 milioane in primele opt luni. Cresterea Daciei a compensat aproape un sfert din scaderea de 11,8% a marcii Renault in aceeasi perioada. Per total, in grupul Renault inmatricularile au scazut cu 9,6%.

Chiar daca Loganul nu este inca un concurent de temut pe piata europeana din punct de vedere al vanzarilor, analistii considera ca modelul Renault se apropie cel mai mult de un vis urmarit de toti producatorii auto din lume: realizarea unei masini fiabile si cu preturi reduse.

"Renault s-a apropiat cel mai mult de acest "sfant graal" al industrie auto cu modelul Logan (...) Masina si-a depasit competitorii, in special Fiat Palio, deoarece estte mai mica si un pic mai ieftina, iar facilitatile de productie sunt mai bine pozitionate in teritoriu. Exista potential economic pentru productia anuala a 800.000 de unitati Logan, iar succesul ar fi si mai mare daca Renault reuseste sa intre si pe piata chineza, lucru care inca nu s-a intamplat, deoarece discutiile cu producatorul local Dongfeng au ramas fara succes", scrie Mark Bursa, analist la just-auto.com .

Producatorul francez inca nu si-a recuperat investitia in retehnologizarea uzinei Dacia, insa Carlos Ghosn, CEO Reanult-Nissan spera ca incepand din 2007-2008, producatorul roman sa devina un "adevarat pilon nu numai pentru cresterea grupului Renault, dar si pentru profitabilitatea Renault."
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri