"Uniunea Europeana a presat guvernul de la Praga sa-si liberalizeze politicile comerciale vara trecuta si l-a fortat sa elimine barierele comerciale ce stateau in calea importului de masini rulate. Acesta a fost factorul crucial pentru cresterea pietei in 2006", a spus secretarul Uniunii Importatorilor de Automobile (SDA), Pavel Tunkl, pentru The Prague Post.
Modificarile au permis inmatricularea in Cehia a automobilelor mai vechi de opt ani. Pe piata ceha pot fi aduse, in prezent, toate tipurile de masini, iar in ultimele luni au aparut chiar si vechile masini germane Trabant, autoturisme al caror import fusese interzis, din cauza emisiilor poluante.
Reprezentantii SDA sunt ingrijorati de faptul ca afluxul masinilor second-hand va face din tara central-europeana un "cimitir al Europei". "In timp ce varsta medie a parcului auto este de zece ani in Occident, la noi masinile de pe strazi au in medie 14 ani", a spus, potrivit NewsIn, Antonin Sipek, director al Asociatiei Industriei Auto din Cehia.
In Romania, anul trecut vanzarile de masini noi au fost de trei ori mai mari decat cele second-hand. Astfel, in 2006 s-au vandut 256.364 de masini noi, iar Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) estimeaza ca anul trecut au intrat in jur de 90 - 92.000 de masini second-hand pe piata romaneasca.
Pentru anul acesta, prognoza APIA pentru piata automobilelor noi indica o crestere cu 7%, iar pentru cea de second-hand e estimat un avans cu 10%, indiferent de gradul cu care va fi redusa taxa de prima inmatriculare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: