Renault intentioneaza sa foloseasca platforma Logan pentru a construi un automobil mai ieftin care sa fie produs la costuri cuprinse intre 2.000 si 4.000 euro pe exemplar, a declarat Carlos Ghosn, CEO al Renault - Nissan, citat de Financial Times.

"Urmatoarea generatie de Logan va fi mai competitiva din punct de vedere al costurilor", a spus Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault - Nissan la conferinta de prezentare a rezultatelor financiare Renault pe 2006. El a adaugat ca fabricarea unei astfel de masini ar avea costuri intre 2.000 si 4.000 euro (2.600 - 5.200 dolari), dar un astfel de automobil nu poate fi vandut pe orice piata, din cauza regulamentelor legate de siguranta si alte capitole.

Carlos Ghosn nu a precizat cand are grupul Renault de gand sa lanseze aceasta masina "ultra - ieftina", insa a mentionat ca Renault deja lucreaza la acest proiect.

Anuntul demonstreaza ca Renault vrea sa continue competitia cu alte marci precum Toyota, Hyundai sau Tata Motors care au anuntat ca vor produce automobile ieftine ce vor fi destinate cumparatorilor care isi iau prima data masina in tari cu nivel de trai mai scazut decat in Occident.

Citeste si:

Katsuaki Watanabe, presedinte al Toyota, a declarat luna trecuta pentru Financial Times ca producatorul japonez se gandeste la "un mod foarte ieftin de a construi masini", pentru care "vom dezvolta chiar materiale noi daca este nevoie". Presa nipona anunta ca Toyota si-a propus sa lanseze in 2010 un automobil care sa coste 6.500 de dolari.

La randul lor, indienii de la Tata au anuntat ca dupa 2008 vor lansa o masina care va costa sub 2.000 de euro si va fi comercializata in India.

Grupul Renault a vandut anul trecut 248.000 de automobile Logan. Modelul este produs in Romania, Rusia, Columbia si Maroc, iar anul acesta va demara productia in India, Iran si Brazilia.

Logan a fost lansat in varianta berlina in 2004, iar doi ani mai tarziu a venit versinea break, numita MCV. Luna trecuta a intrat pe piata versinea Logan VAN (furgon), iar pana in 2009, gama Logan va avea sase modele. In acel an, productia mondiala a modelului va fi de peste 700.000 de unitati, dintre care peste 300.000 vor fi produse in Romania.