Dieter Zetsche, CEO al DaimlerChrysler, a anuntat ca va analiza toate optiunile privind filiala sa americana Chrysler, fiind luata in considerare chiar vinderea partiala sau totala a acesteia, relateaza cotidienele germane Handelsblatt si Frankfurter Allgemeine Zeitung, citand surse apropiate companiei.

Integrarea grupului Chrysler intr-o alianta mondiala cu o companie rivala reprezinta o posibilitate care va fi analizata de conducerea DaimlerChrysler, informeaza NewsIn. Al cincilea producator mondial de automobile va prezenta in curand rezultatele financiare pentru anul 2006 precum si un vast plan de restructurare a diviziei Chrysler. Acest plan ar duce la concedierea a peste 10.000 de angajati si la inchiderea a cel putin doua uzine de productie, conform informatiilor care au aparut in presa.

Zetsche, care a condus Chrysler inainte de a prelua sefia grupului DaimlerChrysler in urma cu aproximativ un an si jumatate, si-a reafirmat sprijinul pentru producatorul american si pentru presedintele sau actual, Tom LaSorda.

Insa, aceasta sustinere nu il va impiedica pe Zetsche sa mandateze o banca de investitii pentru a analiza toate posibilitatile privind viitorul acestei filiale, asta in cazul in care Chrysler nu se va redresa rapid, afirma cele doua cotidiene germane. Precum grupurile Ford si General Motors, ceilalti doi mari producatori americani de automobile, Chrysler este profund afectat de concurenta producatorilor asiatici care acapareaza tot mai mult din piata americana.

In al treilea trimestru al 2006, Chrysler a inregistrat pierderi de 1,16 miliarde de euro, afectand profiturile constructorului Mercedes-Benz.

Chrysler vrea sa concedieze 13.000 de salariati

Citeste si:

Producatorul de automobile Chrysler vrea sa concedieze 13.000 de salariati, adica 16% dintre angajatii sai, ca sa redevina profitabil pana in 2008. Concedierile prezentate in proiectul de restructurare sunt mai masive fata de asteptarile analistilor. Reprezentantii DaimlerChrysler au mai spus si ca "sunt in cautare de optiuni strategice viitoare" pentru Chrysler, deoarece producatorul de automobile reduce capacitatea si creste interesul pentru eficienta consumului.

Reprezentantii Grupului au spus ca a alocat o taxa de restructurare de pana la 1,3 miliarde dolari pentru reducerea costurilor de la Chrysler. Chrysler a spus ca un numar de 11.000 dintre salariatii care ar putea fi concediati sunt muncitori angajati cu ora, reprezentati de sindicate, dintre care 9.000 in Statele Unite ale Americii si 2.000 in Canada.

Profitul DaimlerChrysler pe ultimul trimestru din 2006 a depasit estimarile

Profitul operational al DaimlerChrysler a crescut, in trimestrul IV 2006, la 1,877 miliarde euro (2,45 miliarde dolari), in pofida pierderilor avute de Chrysler. Chrysler a avut pierderi de 124 milioane de euro, deoarece vanzarile de camioane si autovehicule sport au scazut, din cauza scumpirii carburantului. Divizia de automobile de lux a grupului, Mercedes Car Group a avut, insa, profituri operationale in crestere, de 1,295 miliarde euro.

Analistii care au raspuns unui sondaj Reuters au estimat ca grupul va avea un profit operational trimestrial de 1,47 miliarde euro, in crestere fata de cel de 1,048 miliarde euro din aceeasi perioada a anului trecut. Reprezentantii companiei Daimler au propus sa acorde un dividend care stagneaza de 1,50 euro/actiune. Progonza grupului este ca vanzarile de automobile vor creste usor in 2007.

"DaimlerChrysler considera ca va avea castiguri mai mari in 2007 decat anul trecut. DaimlerChrysler ar trebui sa devina mai profitabil in perioada 2007-2009", se spune in comunicatul producatorului de automobile.