Toyota a vandut pe plan mondial in zece ani peste un milion de automobile hibride, masini care pe langa motorul clasic cu combustie interna au si motoare electrice, iar compania vrea ca dupa 2010 sa vanda anual in lume un milion de astfel de masini
Cel mai mare producator japonez de automobile a anuntat ca la 31 mai 2007, vanzarile de vehicule hibride Toyota pe plan mondial au totalizar 1,04 milioane unitati. Toyota a lansat in 1997 pe piata nipona modelul Prius, primul hibrid produs in serie, care a fost lansat in 2000 si pe piete din America de Nord si Europa.

A doua generatie Prius a fost lansata in 2003 si are caracteristici imbunatatite la partea de consum si emisii poluante. De atunci, Toyota a extins propulsia hibrida si alte modele din gama sa: masini de teren, microbuze, berline, si chiar la automobilele marcii sale de lux, Lexus.

Toyota a inceput acum doi ani sa produca vehicule hibride si in afara Japoniei, deschizand o fabrica in China. Din 2006, modelele hibride Toyota sunt produse si Statele Unite.

Vanzarile de automobile hibrid ale grupului Toyota au crescut, anul trecut, cu 33% fata de anul 2005, atingand nivelul de 312.500 unitati.

Modelul Prius a fost lansat si in Romania in octombrie 2006, iar compania si-a propus sa vanda 100 de unitati in primul an. Publicul-tinta declarat al lui Prius sunt persoanele in varsta de 40 de ani sau mai mult, care sunt interesate de tehnologie si care sunt dispuse sa plateasca un pret initial mai mare pentru un automobil cu consum mic.

La modelul Toyota termenul se refera la faptul ca masina are doua motoare: cel clasic pe benzina si unul electric care primeste energie de la doua generatoare care sunt incarcate de motorul pe benzina. Generatoarele pot fi incarcate cu energia cinetica degajata la franare, energie care altfel s-ar pierde.

Pe segmentul hibridelor au intrat si alti producatori precum Honda, Ford, Nissan, General Motors sau Renault.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri