Noua tehnologie este grefata de pe prototipul de curse R10 TDI, castigator in cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Strategia Audi se bazeaza pe lansarea unui motor V6 cu o capacitate de trei litri disponibil pe modelele A4 si Q7. Propulsorul va dispune de putere de 240 cp, un cuplu maxim de 500 Nm pentru A4 si 550 Nm pentru Q7. Gama va fi extinsa si pe celelate modele, Audi urmarind implementarea acestei tehnologii pana in 2010.

Aceasta tehnologie preia principiul functionarii motoarelor TDI si il duce intr-o noua dimensiune. Pentru a reusi acest lucru, producatorul din Ingolstadt foloseste noi solutii tehnologice cum ar fi noul sistem de injectie common-rail cu injectoare piezoelectrice si cu o presiune ridicata la 2000 de bari, un nou sistem de recirculare a gazelor de evacuare si un sistem de turboalimentare optimizat. Cea mai revolutionara inovatie o reprezinta montarea, in premiera, in interiorul camerei de combustie a unor senzori ce optimizeaza procesul de ardere, noile modele indeplinind astfel normele Euro 5.

Citeste si:

Noile motoare turbo-diesel incorporeaza un sistem ce favorizeaza emisiile reduse de gaze nocive. Acest sistem foloseste un aditiv biodegradabil, denumit AdBlue, si asigura o diminuare cu pana la 90% a emisiilor de azot.

Oficialii germani mai anunta folosirea unui sistem de economisire a energiei bazat pe incarcarea bateriilor in timpul franarii si prin adoptarea sistemului de oprire automata a motorului in momentul stationarii.Un alt aspect pe care Audi il are in vedere pentru imbunatatirea consumului si a emisiilor il reprezinta stilul de condus al soferilor. Conform unui studiu, adoptarea unei maniere de sofat adecvate contribuie la salvarea unei cantitati de combustibil de pana la 30%. Pentru a veni in sprijinul soferilor, noile modele vor avea sisteme utile pentru atingerea unei autonomii sporite. Un exemplu ar fi afisarea treptei de viteze optime pentru situatiile din trafic, prin intermediul unui indicator.

O alta preocupare a companiei este producerea automobilelor cu sisteme hibride de propulsie. Un prim model a fost modelul Audi Q7 Hybrid, prezentat in 2005, model ce dispunea de un propulsor electric pe langa motorizarea pe combustibili conventionali. Prototipul functiona atat pe motorul electric, cat si pe cel pe benzina sau pe ambele in acelasi timp. Propulsorul electric nu necesita incarcari suplimentare, energia cinetica dezvoltata in timpul rularii fiind convertita in electrica si stocata in baterii.