Studiul publicat de Institutul de automobile al PricewaterhouseCoopers subliniaza ca “urmatoarea revolutie in industria automobilelor va avea loc in India”, din ce in ce mai multi constructori investind pe piata asiatica.

Unul din principalele avantaje al Indiei, il reprezinta numarul important de ingineri. „Suntem capabili sa realizam intregul sistem de functionare al unui automobil doar cu ajutorul calculatorului, depasind astfel etapa, uneori mult prea costisitoare a prototipurilor”, sustine Dilip Chenoy, presedintele Asociatiei de constructori de automobile din India. Desi costurile de conceptie ale autovehiculelor sunt foarte reduse, tehnologiile folosite vor respecta standardele de securitate si calitate.

In octombrie 2007, grupul sud-corean Hyundai va inaugura a doua uzina in India si va produce in medie 600.000 de autovehicule, vandute cu mai putin de 5.500 de euro. „India va deveni platforma noastra de export. Toate automobilele Hyundai cu costuri de productie minime vor fi concepute si realizate aici”, a explicat Heung Soo Lheem, directorul general Hyundai in India.

Constructorul chinez Guangzhou Motors a incheiat de asemenea un parteneriat cu grupul indian Xenitis, situat aproape de Calcutta, in vederea comercializarii in 2008 a unui prototip de 2.500 de euro.

Pentru anul viitor ofertele nu inceteaza sa apara. Tata Motors a anuntat ca va comercializa o masina de 1.700 de euro, in timp ce grupul francez Renault Nissan si cel indian Bajaj sunt pe punctul de a semna un acord pentru realizarea unor autovehicule mult mai competitive. In urma cu doua luni, presedintele grupului francez, Carlos Ghosn, si-a aratat dorinta de a construi un autovehicul de aproximativ 2.188 de euro, „al carui potential enorm va depasi frontierele Indiei”.Astfel, grupul indian Bajaj intruneste toate conditiile partenerului ideal pentru a atinge acest obiectiv.

Conform estimarilor Institutului de automobile al PwC, India va produce la nivel mondial pana in anul 2014, 34% din autovehiculele cu preturi cuprinse intre 2.188 si 3.650 de euro, fata de 11% cat este estimat pentru China.

Citeste si:

Contrar regulilor stricte impuse de China, constructorii de automobile care aleg India nu sunt obligati sa incheie parteneriate de alianta cu producatorii locali pentru a putea deschide o filiala. De asemenea guvernul indian, pentru a atrage cat mai mult constructorii de autovehicule si a dezvolta industria automobilelor a creat zone economice speciale in care uzinele de asamblare sunt scutite de taxe.

Desi costurile de conceptie a autovehiculelor sunt foarte reduse, tehnologiile folosite vor respecta standardele de securitate si calitate. Constructorii vor trebui sa astepte insa vanzarea unui numar important de autovehicule pentru ca investitia facuta sa devina rentabila.

Piata din India este in prezent una din cele mai dinamice de pe continentul asiatic, cu o evolutie de 10 procente in fiecare an. Pana la sfarsitul anului 2010 numarul estimat de masini comercializate se ridica la peste doua milioane. In anul 2006, autovehiculele realizate in India la preturi reduse au reprezentat 75% din numarul de vanzari.

„Contrar situatiei din China, masinile la preturi reduse sunt foarte apreciate in India”, sustine Abdul Majeed, consultant asociat al PwC. De asemenea proximitatea pietelor asiatice in plina dezvoltare, reprezinta un atu considerabil. „ Nu trebuie uitat faptul ca este mai putin costisitor sa exporti o masina in Europa din India, decat din Brazilia sau Corea de Sud”, considera V.G. Ramakrishnan, consultant al companiei Frost & Sullivan.

In ciuda investitiilor importante facute pe piata din India, investitii care au condus la crearea unui numar important de locuri de munca, anumiti constructori raman totusi prudenti datorita lipsei unei infrastructuri stabile pe piata asiatica.

In prezent, in India aproximativ 10 milioane de persoane lucreaza in industria automobilelor. Datorita investitiilor importante realizate in ultimii ani, estimarile guvernului arata ca pana in anul 2016, numarul angajatilor in acest sector va ajunge la 25 de milioane.