Vanzarile Kia in aceasta regiune practic s-au dublat in acest semestru, de cand au inceput productia la fabrica din Zilina, Slovacia, a noului hatchback de familie Kia. In prima jumatate a anului 1.954 de locuitori ai Europei Centrale au devenit posesori ai unui modelul Kia, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2006, cand doar 787 de unitati au ajuns in garajele clientilor.

Pe piata din aceasta regiune, intr-un top al cotelor de piata Kia ocupa locul opt, cu o urcare de sase pozitii fata de sfarsitul lui 2006 si isi doresc o intrare in primii cinci producatori auto, conform unor surse din cadrul companiei.

Ambitiile sporite ale Kia Motors si a marci inrudite, Hyundai, pe pietele din Slovacia si Cehia tintesc in mod direct catre Skoda, divizie a germanilor de la Volkswagen. Producatorul din Mlada Boleslav este liderul incontestabil pe pietele din aceste tari si un jucator important in Europa Centrala si de Est. Principala arma a coreenilor va fi un model ce va fi construit la viitoarea fabrica Kia din Nosovice, Slovacia. Modelul va fi un concurent direct pentru sedanul de clasa medie Octavia.

Citeste si:

Ambele marci coreene au insa un drum lung de parcurs pentru a escalada cota producatorului ceh, care detine 40% din piata autohtona si a tarii vecine Slovacia. Ascensiunea coreenilor va fi cu atat mai anevoiasa, cu cat pornesc cu un handicap considerabil. In Iunie 2004, imediat dupa inaugurarea primei fabrici a asiaticilor, Kia Motors si Hyundai aveau o cota de piata de doar 2,54%, respectiv aproape 1 % in Slovacia. In primul semestru al anului curent cota Kia a ajuns la 4,92%, iar cea a Hyundai la 4,34%.

In primul semestru al lui 2007, Hyundai in Romania a comercializat 5.428 de autovehicule, in timp ce Kia a livrat 288 de unitati. Dintre cele doua marci doar Hyundai a reusit sa isi construiasca o cota semnificativa, detinand 3,2% din totalul de vanzari de automobile din Romania, modelul care a contribuit consistent la sutinerea vanzarilor fiind Accent cu 3.118 unitati in primele 6 luni ale anului.

Prin crearea unei retele importante de unitati de productie intr-o tara din Europa Centrala, Slovacia, ce ar conduce la extinderea gamei de modele scutite de taxe, Kia spera la atingerea unui nivel de vanzari superior in tarile proaspat aderate la Uniunea Europeana.