Bisnis Indonesia l-a citat pe seful comisiei de coordonare a investitiilor din Indonezia, Muhhamad Lutfi, conform caruia Renault a trimis o scrisoare catre biroul sau prin care cerea sprijin guvernamental pentru a gasi un teren convenabil pentru stabilirea infrastructurii necesare.

"Noi si ministrul industriei lucram momentan la redactarea ofertei, in care este inclus si un apel la guvernatorul din Java Centrala privind pregatirea regiunii, avand in vedere cu una dintre amplasamentele luate in calcul de Renault este orasul Kendal", a precizat oficialul indonezian.

Kendal este un oras de coastra din principala insula a Indoneziei, Java, amplasat la 390 de kilometri la este de capitala Jakarta. majoritatea uzinelor de productie de automobile sunt amplasate in orasele industriale la este de capitala Indoneziei.

In iunie, Lutfi a precizat pentru acelasi cotidian ca aceasta noua uzina, detinuta de Renault, va avea o capacitate de productie de 150.000-200.000 de automobile pe an, acestea fiind destinate pietei interne sau pietelor de export.

Oficialul indonezia a adaugat ca acest acord va fi semnat in septembrie cu ocazia vizitei presedintelui indonezian Susilo Bambang Yudhoyono la Paris.

Citeste si:

Renault a stabilit o serie de reprezentante in Indonezia in urma cu cativa ani, insa volumul vanzarilor ramane mic din cauza ca produsele sale sunt mult mai scumpe decat cele ale rivalilor japonezi, care detin baze de productie in cea mai mare economie din Asia de sud-est.

Anul trecut, Renault a vandut doar 19 automobile din productia totala a Indoneziei, de 318.883 unitati, conform datelor industriale publicate. Toyota a dominat piata camionetelor, prin modelele sale extrem de populare Kijang si Avanza.

Piata automobilistica indoneziana a inregistrat o scadere de 40% in 2006, fiind afectata de dobanzile mari si de nivelul scazut al consumului, dupa ce guvernul a decis majoratea preturilor la combustibil la sfarsitul anului 2005.

Aceasta decizie a dus la cresterea inflatiei pana la cel mai ridical nivel atins in ultimii sase ani si a obligat banca centrala indoneziana sa majoreze dobanda de politica monetara pana la 12,75%.

Insa, datorita politicii bancii centrale de a reduce gradual nivelul dobanzii cheie, piata indoneziana a automobilelor incepe sa recupereze terenul pierdut.