Tehnologia Bluetec presupune injectarea amoniacului pentru neutralizarea oxizilor de azot, unul dintre elementele cele mai poluante, emise de motoarele diesel. Cu acest nou sistem motoarele diesel vor indeplini cu siguranta strictele norme Euro V. In Statele Unite modelele avand incorporata aceasta tehnologie au indeplinit strictele reglementari US 50, specifice motoarelor pe benzina.

Primul model care va ajunge la dealerii din Europa va fi sedanul E300 Bluetec, comercializat peste ocean sub titulatura E320 Bluetec. Modelul va fi prezentat in premiera europeana la salonul de la Frankfurt, din septembrie, iar debutul in showroom-uri se va face in luna decembrie a acestui an.
Pretul acestui model va fi, conform unor surse din cadrul companiei, cu 1000 de euro mai mult decat al versiunii standard E320 CDI. La dealerii din Romania pretul de baza al versiunii E320 CDI este de 41.654 euro in varianta de echipare Classic.

Un alt producator german foloseste aceeasi tehnologie pentru a reduce emisiile modelelor turbodiesel oferite pe piata americana. Colaborarea intre cei doi importanti producatori a inceput in luna noiembrie a anului trecut.

Citeste si:

Alianta europeana a avut ca scop contracararea hibrizilor japonezi, care castiga tot mai mult teren pe piata americana. Noua tehnologie a fost oferita pe piata americana pentru a invinge prejudecatile consumatorilor legate de motorul diesel clasic, considerat de americani zgomotos si extrem de poluant.
VW, insa, pare sa renunte la aceasta denumire considerand ca vechea denumire TDI are o notorietate sporita si ca folosirea unei noi denumiri pentru aceeasi tehnologie nu va aduce un aport la capitalul de imagine. Acest anunt pare finalul colaborarii dintre cei doi mari producatori.