Contractul intre cei doi producatori va fi semnat in cursul lunii august si prevede asamblarea modelului de clasa mica de catre producatorul sarb. In acelasi timp in baza acestei intelegeri vor fi importate din Italia 7.200 de unitati scutite de taxe vamale care vor fi vandute in faza incipienta sub sigla marcii din Serbia. In a doua faza activitatea Zastava se va baza pe productie integrala a subansamblelor pentru modelul rebotezat 10. Controlul calitati va fi insa efectuat sub stricta indrumare a inginerilor italieni.
Colaborarea cu italienii dateaza inca de la infiintarea companiei, majoritatea modelelor avand ca baza modele Fiat. Cel mai cunoscut Zastava 101, bazat pe modelul Fiat 128, a fost un adevarat succes pe piata autohtona.
Zastava a semnat de curand o intelegere cu General Motors privind construirea mai multor modele Opel in unitatile de productie din Serbia. In prima faza, incepand din trimestru al treilea al anului viitor, sarbii vor produce modelul Astra Classic. In 2009 acest model va fi inlocuit cu un model de ultima generatie aflat in portofoliul producatorului german ce apartine grupului din Detroit, General Motors. Intelegerea prevede ca viitoarele modele ce vor iesi de pe poarta fabricii din Krakujevag sa fie vandute sub sigla Opel, prin reteaua de dealeri General Motors. Serviciile de asistenta vor fi asigurate, de asemenea, de cele 12 reprezentante din Serbia ale companiei din Russelsheim.
Niciunul din cele doua contracte nu prevede un parteneriat strategic sau o posibila preluare a producatorului sarb de catre cele doua companii vestice. Fiat sunt interesati de o posibila privatizare a Zastava, un anunt din partea companiei din Krakujevag legat de o posibila atragere de capital strain fiind asteptat in luna decembrie a acestui an.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: