Faptul ca producatorii mari europeni isi indreapta privirea spre estul Europei pentru a-si extinde capacitatile de productie in aceasta zona nu mai este o noutate pentru nimeni. De curand, pe harta europeana a aparut o noua locatie care este tot mai curtata de constructorii vestici: Serbia.
Conducerea Fiat a aprobat cedarea licentei pentru modelul de clasa mica Punto producatorului sarb Zastava. Generatia Mk2b va fi produsa sub denumirea Zastava 10 de catre constructorul sarb la fabrica din Krakujevag, si se va vinde pe pietele din Rusia si pe alte piete din spatiul ex-sovietic si Europa de Est.

Contractul intre cei doi producatori va fi semnat in cursul lunii august si prevede asamblarea modelului de clasa mica de catre producatorul sarb. In acelasi timp in baza acestei intelegeri vor fi importate din Italia 7.200 de unitati scutite de taxe vamale care vor fi vandute in faza incipienta sub sigla marcii din Serbia. In a doua faza activitatea Zastava se va baza pe productie integrala a subansamblelor pentru modelul rebotezat 10. Controlul calitati va fi insa efectuat sub stricta indrumare a inginerilor italieni.

Colaborarea cu italienii dateaza inca de la infiintarea companiei, majoritatea modelelor avand ca baza modele Fiat. Cel mai cunoscut Zastava 101, bazat pe modelul Fiat 128, a fost un adevarat succes pe piata autohtona.

Zastava a semnat de curand o intelegere cu General Motors privind construirea mai multor modele Opel in unitatile de productie din Serbia. In prima faza, incepand din trimestru al treilea al anului viitor, sarbii vor produce modelul Astra Classic. In 2009 acest model va fi inlocuit cu un model de ultima generatie aflat in portofoliul producatorului german ce apartine grupului din Detroit, General Motors. Intelegerea prevede ca viitoarele modele ce vor iesi de pe poarta fabricii din Krakujevag sa fie vandute sub sigla Opel, prin reteaua de dealeri General Motors. Serviciile de asistenta vor fi asigurate, de asemenea, de cele 12 reprezentante din Serbia ale companiei din Russelsheim.

Niciunul din cele doua contracte nu prevede un parteneriat strategic sau o posibila preluare a producatorului sarb de catre cele doua companii vestice. Fiat sunt interesati de o posibila privatizare a Zastava, un anunt din partea companiei din Krakujevag legat de o posibila atragere de capital strain fiind asteptat in luna decembrie a acestui an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri