Producatorul din Dearborn, Michigan, Ford Motor Company a fost cel mai afectat de scaderea pietei, vazandu-si vanzarile cum aluneca la vale cu 20.4 %, in luna septembrie. Valoarea cumulata a vanzarilor pentru concernul american au fost de 189.020 unitati. In calcul pentru elaborarea acestor cifre s-au luat si marcile Jaguar, Land Rover si Volvo.

Reprezentantii Ford se asteptau la o astfel de scadere, datorita reducerilor de autoturisme livrate catre companiile Rent a car, vanzarile catre acest sector diminuandu-se cu 62%. In cele 9 luni ale anului Ford a comercializat 1.971.565 de unitati, cu 13.3 % mai putin decat in aceeasi perioada a lui 2006. Aceasta valoare reprezinta cea mai scazuta din ultima decada, pentru reprezentantii ovalului albastru si marcile afiliate.

Liderul pietei, G.M., a raportat o crestere discreta de 0,3% in septembrie, atinga cota 334.974, unitati vandute. Ultima luna, mai prolifica, nu a putut compensa scaderile inregistrate in celelalte opt luni ale anului, cei din Detroit inregistrand o scadere de 6,6% si un total de 2.934.093, in perioada ianuarie septembrie.

Citeste si:

Toyota, concurentul G.M. la suprematia globala, si-a diminuat vanzarile cu 4,4%, reusind sa livreze 213.043 unitati in luna septembrie. Grupul VW, ce mai contine marcile Audi si Bentley, nu a facut exceptie de la regula, vanzarile de 27.062 unitati fiind in scadere cu 4,5%.

Honda a fost unul dintre producatorii prezenti peste ocean, cu o crestere substantiala a vanzarilor in ultima luna, ilustrata de plusul de 9,4% si totalul de 127.200 de unitati, noul Accord fiind primit cu entuziasm de clientii nord-americani. Nemtii de la BMW au avut o crestere similara, de 7%, totalizand aproape 25.000 de unitati livrate. Producatorul cu cea mai importanta crestere a fost Mazda, inregistrand un plus de 23.9% si un total de 25.098 unitati in luna a noua a anului 2007.