Britanicii de la Clean Green Cars, organizatie care monitorizeaza industria auto din perspectiva ecologista, au elaborat un studiu, bazat pe modele comercializate si ponderea pe care acestea o au in totalul vanzarilor, pentru a identifica producatorii cu cea mai mare grija pentru mediu in Marea Britanie si Europa. Rezultatele cu care acestia au venit sunt surprinzatoare in privinta ierarhiei si dovedesc ca dieselurile de capacitate mica sunt cheia pentru a reduce nivelul poluarii.

Producatorul cu cea mai scazuta valoare medie ponderata a emisiilor de CO2, exprimata la intreaga gama de modele din oferta existenta in cele trei trimestre, este Fiat cu 141,71 g/km. Rezultatul nu este chiar surprinzator daca tinem cont ca din gama italienilor lipsesc SUV-urile si limuzinele de mari dimensiuni, modelele cel mai des incrimnate de ecologisti.

Cel mai ecologic model Fiat este Panda, cu o medie de 133,2 g/km de CO2 , valoare la care s-a ajuns prin calcularea mediei ponderate a emisiilor la toate motorizarile disponibile in raport cu cifrele de vanzari pentru fiecare versiune de propulsor in parte. Modelul cel mai poluant al construcorului italian a fost MPV-ul Ullyse, cu o valoare medie de 186 g/km.

Laudele ecologistilor merg si catre Peugeot care are o medie a emisiilor de dioxid de carbon de 146,57 g/km. Modelul care isi aduce o contributie semnificativa la inregistrarea unei valori cat mai scazute este citadina 107, cu o medie a emisiilor calculata la 109 g/km.

La polul opus se afla, ca si in cazul Fiat, monovolumul 807 cu o valoare ce depaseste cu putin limita celor 200 g/km. Si celalat memrbu al PSA, Citroen, obtine un punctaj similar, 148,3 g de CO2 la un kilometru. Folosirea unor motorizari comune si chiar existenta unor modele facute in parteneriat, a facut ca rezultatele constructorului din Paris sa fie aproape identice cu ale leului din Sochaux.

Citeste si:

Toyota, producatorul care isi promoveaza intens hibrizii si preocuparile pentru mediu, obtine o mentiune din partea organizatiei britanice si inregistreaza o valoare medie cu doar 0,2 g mai mare decat Citroen.

Legatura dintre niponi si francezii mai bine clasati este data de modelul Aygo, construit pe aceeasi platforma cu 107 si C1, dar cel mai curat model este Toyota Prius, care elibereaza in aer doar 104 g de dioxid de carbon la pargurgerea unui kilometru. Clasarea Toyota este insa meritorie in conditiile in care Toyota Landcruiser, unul din cele mai populare SUV-uri, se apropie de 300 g/km.

La polul opus se claseaza constructorii de limuzine exclusiviste Rolls-Royce, Maybach si Bentley, in aceeasi ordine si ca valoare medie a emisiilor: 379 g/km, 385 g/km respectiv 416 g/km. Producatorul cu cele mai poluante modele din gama este, insa, constructorul italian Lamborghini, pentru care performantele remarcabile au si o medie a emisiilor pe masura, de 430 g/km. Motoarele pe benzina de capacitate mare isi spun cuvantul in materie de emisii de dioxid carbon in segmentul modelelor de lux.

Existenta propulsoarelor Diesel a fost un alt factor care a diminuat valorile medii ale producatorilor, tehnologia Multijet de la Fiat obtinand aprecieri in momentul aparitiei si propulsorul de
1.3 litri titlul de motorul anului in 2005.